rodzina na biwaku

Jak spakować się na biwak?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Wakacje na biwakowisku mogą być ogromną frajdą dla całej rodziny. Sprawdź jednak, o co musisz wcześniej zadbać i jak się przygotować. To, co się liczy na rodzinnych biwakach pod namiotem, to oczywiście świetna zabawa! Żeby jednak tak było, trzeba się przygotować, bo na łonie natury będziesz pozbawiony większości „zdobyczy cywilizacji”. Przy pakowaniu się na takie wyjazdy istnieje podstawowa zasada – weźcie tyle rzeczy, ile będziecie mogli przenieść na plecach. Nawet jeżeli jedziecie samochodem, to możecie nie podjechać pod samo biwakowisko. Przedsionki namiotów też mają ograniczoną przestrzeń. Dobre przygotowanie takiej wycieczki oszczędzi Wam potem nerwów.
1
Przygotuj listę

Zastanów się, co będzie Ci potrzebne, a potem zrób listę, którą tuż przed pakowaniem będziesz „odhaczał”. Latarka, kuchenka gazowa i scyzoryk to podstawa. Warto mieć także mały plecak na piesze wycieczki.
2
Sprawdź sprzęt zanim wyjedziesz

Zacznijcie od tego, co konieczne – namiot (rozłóżcie go na próbę i sprawdźcie, czy ma wszystkie akcesoria). Gotowanie nad ogniskiem zostawcie lepiej traperom – musicie mieć kuchenkę gazową. Wybierzcie aluminiową z małym palnikiem – 500 ml wystarczy dla całej rodziny na dwa tygodnie. Koniecznie sprawdź, czy po dokręceniu palnika zawór jest szczelny.
3
Wiele rzeczy w jednym

Kolejną ważną zasadą jest wielofunkcyjność. To znaczy, że warto wziąć jedną rzecz, którą można wykorzystać do wielu czynności, zamiast obciążać się kilkoma narzędziami. Dobrym przykładem jest zestaw menażek – zagotujesz w nich wodę, zrobisz obiad, a pokrywki użyjesz jako talerze. Podobnie z nożami – na biwakowe wyprawy warto zaopatrzyć się w scyzoryk lub tzw. multitool – ma wiele zastosowań.

Wielofunkcyjna będzie też zwykła... folia malarska. Podczas ulewy można nią przykryć namiot lub plecaki, a w przedsionku namiotu rozłożyć, by bagaże nie wilgotniały od trawy. Dodatkowo warto wziąć składaną saperkę – na przykład do zasypywania ogniska.

Powiązane porady

podróż z dzieckiem
namioty
Bawiące się dzieci na plaży

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane