ochrona domu

Jak zabezpieczyć dom przed wyjazdem?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Jak zabezpieczyć mieszkanie, by po powrocie z upragnionego urlopu nie spotkała cię przykra niespodzianka? Dowiedz się, jak uchronić się przed wizytą nieproszonego gościa, który wyniesie z twojego domu większość dobytku. Włamywacza można odstraszyć na różne sposoby. Wykiwanie potencjalnego rabusia to jednak nie wszystko, nie zapomnij o zabezpieczeniu przed spięciem elektrycznym, zalaniem czy ulatnianiem się gazu.
1
Sprzęty elektryczne

Burza lub spięcie u sąsiada mogą spowodować zniszczenie twojego sprzętu albo nawet pożar domu. Przed wyjazdem koniecznie wyjmij z gniazdka wszystkie wtyczki: od telewizora, komputera, telefonu, czajnika elektrycznego i pralki. Nie wystarczy wyłączenie listwy przedłużacza, ponieważ może być wadliwa i przewodzić prąd.
2
Woda i gaz

Zakręć zawory w kuchni i w łazience (są przy licznikach i przy pralce), by podczas nieobecności nie doszło do przecieków lub zalania. Warto zakręcić także gaz, bo może zacząć się ulatniać wskutek mikronieszczelności, które z czasem się powiększają.
3
Zapłać rachunki

To bardzo ważne, gdyż wyjazd może się przedłużyć, np. z powodu pobytu w szpitalu. Unikniesz w ten sposób niespodzianki w postaci braku prądu lub odsetek na rachunku.
4
Uważaj na złodzieja

Włamania do domów i mieszkań najczęściej mają miejsce podczas wyjazdów właścicieli. Postaraj się nikomu nie mówić o swoich planach, a szczególnie w miejscach publicznych, takich jak sklep, poczta czy komunikacja miejska. Najlepiej powiadom tylko jedną zaufaną osobę – kogoś z rodziny lub zaprzyjaźnionego sąsiada.
5
Ktoś jest w domu

Poproś bliską osobę, by raz na dwa dni przyszła do domu, włączyła światło, telewizor, zabrała ulotki ze skrzynki i spod drzwi. Może to zrobić, np. przy okazji podlewania kwiatków. Jeśli nie masz takiej osoby, podłącz do kontaktu czujnik, który będzie włączał światło lub telewizor o wcześniej ustawionej godzinie. Kosztuje około 40 zł.
6
Zabezpieczenia

Szczególnie narażone na włamanie są mieszkania z balkonem przy drzewie lub nad parterowym mieszkaniem z kratami w oknach, po których może wspiąć się złodziej. By tego uniknąć, możesz zamontować kolce na balustradzie, które odstraszą włamywacza. Warto zainwestować w antywłamaniowe okna zamykane na kluczyk (szczególnie w mieszkaniach parterowych) oraz w dobrej jakości drzwi wejściowe i zamki.
7
Czujki

Możesz zamontować również czujki, które włączą alarm, gdy zarejestrują ruch (kosztują około 150 zł) lub kamerę (kosztuje około 250 zł), dzięki której będziesz miała podgląd na mieszkanie w swoim laptopie lub telefonie. Jeśli mieszkasz w domku jednorodzinnym, usuń z ogrodu drabiny, sekatory, grabie czy meble ogrodowe, które mogą zostać wykorzystane przez złodziei.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

koberek
14.05.2018
Jeśli chodzi o zabezpieczenie domu, to warto jest zainwestować w jakiś sprzęt. Zawsze ma on jakąś wartość, więc nie jesteśmy stratni, a zapewni nam poczucie bezpieczeństwa.