internet

Internet i telewizja w pakiecie - co wybrać?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Jaki dostęp do internetu najlepiej spełni oczekiwania telewidza i innych domowników? Poznaj zalety i ograniczenia różnych rozwiązań! Klient, który ma dostęp do internetu, może korzystać z dodatkowych usług operatora TV na ekranie telewizora lub komputerze. A jeśli jego odbiornik to Smart TV, obejrzy na nim np. filmy na życzenie z serwisów VOD. Warto kupić internet, ale stacjonarny czy mobilny? W obu przypadkach, aby móc podłączyć do niego telewizor i równolegle komputer, konsolę do gier i inne urządzenia, potrzebny jest router lub modem z wbudowanym routerem. Najlepiej, by był wyposażony w Wi-Fi, wtedy łączysz się z nim bez kabli.
1
Internet stacjonarny – z kabla

Oferują go kablówki (duże jak np. UPC i lokalne) oraz firmy telekomunikacyjne (np. Orange). Router wypożyczasz, model z Wi-Fi może być dodatkowo płatny, np. 5 zł miesięcznie. Podstawowym parametrem jest prędkość (w Mb/s, czyli megabitach na sekundę). Do wyboru są opcje od 5 Mb/s do powyżej 200 Mb/s. Do komfortowego oglądania na TV filmów z internetu i typowego korzystania z sieci zupełnie wystarczy 10 Mb/s. Szybszy internet przydaje się np. graczom do pobierania z internetu gier i aktualizacji oprogramowania do konsoli.
2
Mobilny – przez sieć komórkową

Proponują go kablówki i platformy satelitarne. Zaletą jest to, że korzystasz z niego także poza domem, np. na laptopie. Musisz być tylko w zasięgu sieci operatora, u którego kupiłeś usługę. Potrzebny sprzęt dzierżawisz (płatnie lub gratis), ale czasem możesz używać własnego. Prędkość wynosi np. 1-2 Mb/s, 7,2 Mb/s, 42 Mb/s, a nawet 100-150 Mb/s (LTE).

Ta niska nie nadaje się do oglądania filmów na TV. Wysoka sprawdzi się nawet przy dużym obciążeniu sieci. Ważne jest też, jaki pakiet gigabajtów (GB) kupisz. Czyli, ile danych możesz pobrać i wysłać przez internet miesięcznie. Może to być od 1 GB do kilkudziesięciu. Obejrzenie odcinka serialu zabiera z puli ok. 1 GB, gdy więc pobierasz sporo filmów z sieci, limit szybko się wyczerpie. Lepszy będzie internet stacjonarny.
3
Mobilny LTE – tylko do domu

Cyfrowy Polsat oferuje szybki mobilny internet także w wersji „stacjonarnej”. Wymaga to użycia dwóch urządzeń (patrz ramka) oraz kabla antenowego TV satelitarnej lub naziemnej.

Montaż wykona technik CP za 1 zł. Moc sygnału jest bez zarzutu, ale dysponujesz ograniczoną liczbą GB. I nie da się takiego internetu nosić ze sobą.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane