czyszczenie skórzanej sofy

Jak wyczyścić meble i tapicerkę?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
czyszczenie skórzanej sofy
1 z 9

Zanim przystąpisz do generalnych porządków, koniecznie otwórz jak najwięcej okien. Kurz, który na pewno zacznie unosić się w powietrzu, będzie miał szansę ulotnić się z mieszkania, zamiast osiadać na wyczyszczonych dopiero co sprzętach. Pucujesz meble kuchenne nabłyszczającymi mleczkami? Zwróć uwagę, czy blask frontów nie zmalał lub czy odciski palców nie stały się jeszcze bardziej widoczne. Winowajcą może być lepki film pozostawiony na sprzęcie – niewskazany zwłaszcza w przypadku mebli drewnianych. Co jeszcze warto wiedzieć o czyszczeniu różnego rodzaju mebli?

1
Co z wersalką?

Przynajmniej dwa razy do roku warto ją (i inne tapicerowane meble) porządnie wyczyścić. Zacznij od odkurzenia – najlepiej użyć do tego specjalnej końcówki do odkurzacza albo samej rury. Nie zapomnij o skrzyni na pościel, a zwłaszcza jej szczelinach. Potem nakryj mebel lekko wilgotnym prześcieradłem i wytrzep całość trzepaczką do dywanów.

2
Dodaj zapach

Jeśli prześcieradło, którym nakryjesz na przykład wersalkę na czas jej trzepania, wcześniej namoczysz w wodzie z dodatkiem płynu do płukania, nadasz ładny zapach także czyszczonej powierzchni. Prześcieradło musi być mocno wyżęte!

3
Bezpiecznie

Zanim zastosujesz preparat czyszczący, zawsze zrób próbę na mało widocznej części mebla (np. na plecach, dosuwanych do ściany). Warto też sprawdzić, czy skuteczna nie okaże się wilgotna szmatka z mikrofibry. Czysta woda to dobry odplamiacz zwłaszcza w przypadku popularnych tapicerek.

4
art/2014/20838_XQXsdH.jpg
Wysoki połysk

Z błyszczących mebli znikną odciski palców po przetarciu frontów ręcznikiem papierowym leciutko zwilżonym zwykłym płynem do mycia okien i luster.

5
art/2014/20838_grEt6Y.jpg
Tłuszcz – stop

Tłuste plamy na frontach kuchennych usuwaj gąbką i pianą z wody z płynem do naczyń. Zawsze wycieraj do sucha!

6
art/2014/20838_vrNbMy.jpg
Sprytnie!

Kuchenne szafki nie sięgają sufitu? Wyczyszczenie ich górnej płaszczyzny nie jest łatwe (zwłaszcza, gdy masz kuchenkę gazową – tłusty osad jest wówczas większy). Bardzo zabrudzone powierzchnie wyczyść nierozcieńczonym płynem do naczyń, a następnie ułóż tam gazety lub najtańszy papier śniadaniowy. Przy następnym sprzątaniu po prostu zwiniesz go, wyrzucisz i położysz świeże arkusze.

7
art/2014/20838_e1YZvK.jpg
Szybko!

Stelaże mebli, powierzchnie między szczebelkami (np. w oparciu krzesła) łatwiej wyczyścisz, jeśli sięgniesz po pędzel malarski (o miękkim włosiu). Możesz zwilżyć go wodą.

8
art/2014/20838_3nxfcw.jpg
Bez plam

Niejedna właścicielka skórzanego wypoczynku (lub takiego z tzw. ekoskóry) zna ten problem: zabrudzenia z długopisu! Jako odplamiacze sprawdzają się wtedy: zmywacz do paznokci i lakier do włosów (używaj ich zawsze po wcześniejszej próbie – naniesieniu odrobiny preparatu patyczkiem higienicznym w mało widocznym miejscu). Do codziennej pielęgnacji polecane są chusteczki dla niemowląt (czasem trzeba wypróbować kilku producentów). Bardzo wydajnymi preparatami do czyszczenia tapicerek są te przeznaczone do czyszczenia wnętrz samochodów.

Strona 1 z 9

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane