zbuntowany nastolatek

Jak radzić sobie ze zbuntowanym nastolatkiem?
babyboom - specjalista Tipy.pl

Dorastające dziecko za wszelką cenę usiłuje być inne niż rodzice. To trudny czas, ale są sposoby, by zamiast wojny panował pokój. Nastolatek to dziecko, które chce jak najszybciej być dorosłe. Wszelkimi sposobami podkreśla swoją odrębność. Nastoletnia córka może nagle zamknąć się w sobie, lekceważyć rodzinę, a nastoletni syn może stać się grubiański i hałaśliwy. To normalny etap dorastania, dlatego uzbrój się w cierpliwość.
1
Bądź przyjacielem

Rozmawiaj z dorastającym dzieckiem spokojnie. W młodym człowieku buzują hormony i stąd jego nerwowe zachowanie, ale Ty musisz dawać dobry przykład. Nie pozwól na okazywanie lekceważenia, domagaj się szacunku.

2
Akceptuj i ufaj

3
Stawiaj granice

Bądź konkretna i wymagająca. Choć nastolatki podkreślają, jak bardzo mają za nic wszelkie zakazy, to jednak w tym czasie bardziej niż kiedykolwiek ich potrzebują. Powinny wiedzieć, o której wolno im wrócić do domu, jakie mają obowiązki, jakich zasad muszą przestrzegać.
4
Matki się dogadują

Naukowcy z Uniwersytetu w Toronto zbadali relacje nastolatków z rodzicami. Wynikało z nich, że aż 59 % matek miało dobry kontakt z dorastającym dzieckiem, choć nie pozbawiony konfliktów. Aż 65% ojców uważało, że na dobre straciło kontakt z nastolatkiem, bo nie rozumieli ich postaw.bardzo ich irytują..

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane