Tutaj jesteś: Dziecko > Nastolatki > Rozwój nastolatka > Jak pomóc nieśmiałemu nastolatkowi?

Jak pomóc nieśmiałemu nastolatkowi?

Stopień trudności: umiarkowane
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Nie każde dziecko potrafi znaleźć wspólny język z kolegami z nowej klasy. Możesz mu w tym pomóc. Dopóki twoje dziecko było małe, miałaś większy wpływ na jego kontakty z rówieśnikami. Ale teraz nie wkroczysz do szkoły nastoletniego syna lub córki i nie powiesz jego kolegom: „On /ona jest super! Dlaczego tego nie widzicie i nie chcecie się z nim przyjaźnić?!”. Smutno ci patrzeć na twoje samotne dziecko… Co możesz zrobić? Okazując mu wsparcie, sprawisz, że łatwiej będzie mu się odnaleźć w tej sytuacji.
1
rozmowa z nastolatkiem
Porozmawiaj z nastolatkiem o tym, dlaczego czuje się źle w nowej grupie i co sprawia mu największą trudność. Wstydzi się pierwszy odezwać, bo nie wie, o czym mógłby rozmawiać z innymi? W takiej sytuacji dobrze byłoby, by zaczął „trenować” kontakty z rówieśnikami przez internet, np. na portalach społecznościowych.
2
nastolatek - odrzucenie
Jeśli ktoś mu nie odpowie, odrzucenie nie będzie tak mocno bolało. A może przyczyną wykluczenia z grupy jest to, że – w przeciwieństwie do reszty klasy – nie ma tabletu czy smartfona z dostępem do internetu i nie może „być na bieżąco” w sprawach, którymi żyją jego koledzy? Jeśli taki modny gadżet mógłby pomóc dziecku w nawiązaniu kontaktów z rówieśnikami, warto rozważyć jego zakup. Możecie umówić się np. że ma uzbierać połowę potrzebnej kwoty, a resztę ty mu dołożysz.
3
nastolatek - hobby
Dobrym pomysłem jest też zachęcenie nastolatka, by zapisał się do jakiegoś kółka zainteresowań, gdzie spotka rówieśników z podobną pasją. Wtedy – nawet jeśli nadal będzie mu trudno odnaleźć się w klasie – przekona się, że potrafi porozumieć się z ludźmi, z którymi ma wspólne tematy. Niezależnie od wszystkiego musisz też jak najczęściej podkreślać mocne strony nastolatka i dopingować, by się nimi chwalił. Jeśli np. jest dobry z chemii, a ktoś w klasie kiepsko sobie z nią radzi, mógłby zaproponować, że mu pomoże.
4
nastolatek - sport
3 złote zasady

1. Pomóż nastolatkowi odnaleźć mocne strony w jego nieśmiałości. Na pewno jest dobrym słuchaczem, obserwatorem itp.

2. Zachęcaj go, by zapisał się na zajęcia sportowe. Jeśli będzie czuł się dobrze w swoim ciele, wzrośnie jego pewność siebie.

3. Jeśli widzisz, że nastolatek coraz bardziej zamyka się w sobie, warto byłoby rozważyć wizytę u psychologa.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Bardzo często zdarzają się sytuacje, gdy nasze dzieci wchodząc w okres dojrzewania pragną być traktowane jak dorośli, a...
Jak uniknąć żenujących dla nastolatka sytuacji?
Bardzo często zdarzają się sytuacje, gdy nasze dzieci...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt