bita śmietana

Jak zrobić bitą śmietanę?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Nazwa bita śmietana pochodzi od sposobu jej przyrządzenia. Śmietanę można ubić ręcznie lub przy pomocy miksera. Jej smak jest z pewnością o wiele lepszy niż smak gotowej śmietany w sprayu. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak wykonać bitą śmietanę domowym sposobem.
P

* Gęsta śmietana o zawartości tłuszczu 30-40%
* Miska (najlepiej metalowa)
* Trzepaczka

1
Zacznij od schłodzenia w lodówce lub zamrażarce czystej miski ze stali nierdzewnej, specjalnej trzepaczki do ubijania oraz śmietany. Pozostaw je w zimnie na 10 – 20 minut. Pozwól, by śmietana dobrze się schłodziła, ale w żadnym wypadku nie doprowadź do jej zamrożenia. Śmietanę łatwiej bowiem ubijać, gdy jest zimna.
2
Schłodzoną śmietanę wlej do zimnej miseczki i zacznij ją ubijać. Trzymaj trzepaczkę tak, jakbyś trzymała sztylet, metalową końcówką skierowaną w dół. Podczas ubijania poruszaj nadgarstkiem i łokciem, nigdy ramieniem.
3
Uderzaj trzepaczką w miskę pod kątem, a następnie wyciągnij ją szybko. Ruchy powinny być zdecydowane i ostre.
4
Stosuj na przemian ruchy okrężne i proste. Jeśli czujesz zmęczenie, zmień rękę, którą ubijasz śmietanę.
5
Ubicie szklanki śmietany zajmie ci około 4 minuty. Początkowo na jej powierzchni zaczną pojawiać się pęcherzyki, następnie jej konsystencja stanie się pienista i zacznie zwiększać się jej objętość. Śmietana będzie przechodzić kolejno przez kilka stopni sztywności. Dobrze ubita śmietana nie wypadnie, gdy przechylisz miskę, w której ubijałaś, do góry nogami.
6
Lekka i pienista śmietana doskonale nadaje się jako dodatek do ciast i deserów, sztywna i zwarta będzie doskonałą ozdoba tortów i ciast.
7
Jeśli używasz miksera elektrycznego, zacznij ubijanie od powolnej prędkości, gdy śmietana zacznie się pienić, przełącz obroty na większe. Jeśli zaczniesz ubijać ze zbyt dużą prędkością, śmietana może wypłynąć z miski.
?

Wskazówki
* Do ubijania doskonale nadaje się śmietana gęsta.
* Ubita śmietana zachowa swoją konsystencję tylko na kilka godzin. Powinieneś przechowywać ja wówczas w lodówce. Możesz ją odświeżyć poprzez ponowne jej ubijanie.
* Jeśli chcesz nadać śmietanie niepowtarzalny smak, możesz dodać pod koniec ubijania odrobinę cukru lub cukru waniliowego.

Powiązane porady

parowar
czas gotowania poszczególnych produktów spożywczych
spaghetti bolognese

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

pauluś23
13.02.2012
naprawdę extra przepis,tylko radziłabym dodawać cukier waniliowy zamiast cukru,wtedy smak jest idealny.