bita śmietana

Jak zrobić bitą śmietanę?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Nazwa bita śmietana pochodzi od sposobu jej przyrządzenia. Śmietanę można ubić ręcznie lub przy pomocy miksera. Jej smak jest z pewnością o wiele lepszy niż smak gotowej śmietany w sprayu. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak wykonać bitą śmietanę domowym sposobem.
P

* Gęsta śmietana o zawartości tłuszczu 30-40%
* Miska (najlepiej metalowa)
* Trzepaczka

1
Zacznij od schłodzenia w lodówce lub zamrażarce czystej miski ze stali nierdzewnej, specjalnej trzepaczki do ubijania oraz śmietany. Pozostaw je w zimnie na 10 – 20 minut. Pozwól, by śmietana dobrze się schłodziła, ale w żadnym wypadku nie doprowadź do jej zamrożenia. Śmietanę łatwiej bowiem ubijać, gdy jest zimna.
2
Schłodzoną śmietanę wlej do zimnej miseczki i zacznij ją ubijać. Trzymaj trzepaczkę tak, jakbyś trzymała sztylet, metalową końcówką skierowaną w dół. Podczas ubijania poruszaj nadgarstkiem i łokciem, nigdy ramieniem.
3
Uderzaj trzepaczką w miskę pod kątem, a następnie wyciągnij ją szybko. Ruchy powinny być zdecydowane i ostre.
4
Stosuj na przemian ruchy okrężne i proste. Jeśli czujesz zmęczenie, zmień rękę, którą ubijasz śmietanę.
5
Ubicie szklanki śmietany zajmie ci około 4 minuty. Początkowo na jej powierzchni zaczną pojawiać się pęcherzyki, następnie jej konsystencja stanie się pienista i zacznie zwiększać się jej objętość. Śmietana będzie przechodzić kolejno przez kilka stopni sztywności. Dobrze ubita śmietana nie wypadnie, gdy przechylisz miskę, w której ubijałaś, do góry nogami.
6
Lekka i pienista śmietana doskonale nadaje się jako dodatek do ciast i deserów, sztywna i zwarta będzie doskonałą ozdoba tortów i ciast.
7
Jeśli używasz miksera elektrycznego, zacznij ubijanie od powolnej prędkości, gdy śmietana zacznie się pienić, przełącz obroty na większe. Jeśli zaczniesz ubijać ze zbyt dużą prędkością, śmietana może wypłynąć z miski.
?

Wskazówki
* Do ubijania doskonale nadaje się śmietana gęsta.
* Ubita śmietana zachowa swoją konsystencję tylko na kilka godzin. Powinieneś przechowywać ja wówczas w lodówce. Możesz ją odświeżyć poprzez ponowne jej ubijanie.
* Jeśli chcesz nadać śmietanie niepowtarzalny smak, możesz dodać pod koniec ubijania odrobinę cukru lub cukru waniliowego.

Powiązane porady

Jak gotować na parze?
Jak gotować makaron?
gotowanie kaszy gryczanej

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

pauluś23
13.02.2012
naprawdę extra przepis,tylko radziłabym dodawać cukier waniliowy zamiast cukru,wtedy smak jest idealny.