narkotyki

Jak rozmawiać z nastolatkiem o narkotykach?

babyboom - specjalista Tipy.pl
W Polsce codziennie setki młodych ludzi po raz pierwszy w życiu sięga po narkotyki. Zwłaszcza wakacje sprzyjają takim eksperymentom. Niestety, większość nastolatków nie ma pojęcia o zagrożeniach z tym związanych, bo nikt nigdy z nimi na ten temat nie rozmawiał. Nie popełnij tego błędu! Pamiętaj, że nic tak nie zachęca młodego człowieka, jak zakazy rodziców. Twoim zadaniem jest więc wyjaśnienie mu, czym tak naprawdę są narkotyki, dlaczego wielu ludzi chce je spróbować, a dlaczego nie powinni tego robić. Masz je przekonać, aby samo doszło do wniosku, że narkotyki są groźne.
1
Bądź szczera w rozmowie i traktuj dziecko po partnersku. Możesz w tym celu pokazać mu w internecie zdjęcia ludzi uzależnionych od używek.
2
Jeśli znasz osoby, które wpadły w nałóg, opowiedz ich historię. Przedstaw nastolatkowi ciemną stronę narkotyków i udowodnij, czym kończy się takie eksperymentowanie.
3
Zdarza się, że narkotyki stają się ucieczką przed problemami, a więc sprawdzaj, co się dzieje z Twoim dzieckiem.
4
Bądź wyczulona na niepokojące symptomy: huśtawka nastrojów, rezygnacja z zainteresowań, unikanie rozmów, problemy z nauką, nowi znajomi.
5
Pamiętaj, że dla dziecka najważniejsze jest poczucie, że może liczyć na Twoją pomoc i wsparcie w każdej sytuacji.

Powiązane porady

rozmowa z dzieckiem
Narkotyki wśród młodzieży
Narkotyki wśród młodzieży

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane