Wakacje bez dziecka

Wakacje bez dziecka - warto czy nie?
loveandmarriage - specjalista Tipy.pl

Urlop bez dzieci to dla wielu rodziców marzenie wyjątkowo trudne do realizacji. W natłoku codziennych obowiązków młodzi rodzice często zapominają, jak ważny dla podtrzymania właściwych relacji i uczuć między nimi jest ich czas wolny, spędzony bez maluchów. Nie wystarczą pojedyncze wieczory wykradzione dzięki uprzejmości niani czy dziadków. Konieczny jest również wspólny wyjazd, oderwanie się chociaż na kilka dni od rutyny, odnalezienie się na nowo w innych okolicznościach. W ten sposób budujecie i podtrzymujecie związek, który przecież w założeniach ma trwać o wiele dłużej, niż czas opieki nad dziećmi. Został on siłą rzeczy zaniedbany w ciągu pierwszych miesięcy od narodzin nowego członka rodziny.
1
Całą uwagę oboje skupiliście przecież na dziecku – teraz warto ten okres nadrobić

Dlaczego to takie ważne? Przede wszystkim to wspaniała okazja, abyście na nowo zbliżyli się do siebie. Tego rodzaju – cykliczne, np. coroczne – wyjazdy dają też mnóstwo miłych wspomnień na kolejny rok, a perspektywa planowanego wyjazdu potrafi również osłodzić ciężkie momenty dnia codziennego.

I najważniejsze: rodzice szczęśliwi, wypoczęci i kochający się to również pozytywna atmosfera w domu, a więc środowisko idealne do wychowania zdrowego, szczęśliwego dziecka.
2
Gdzie i jak spędzić taki urlop?

Dokładnie tak samo, jak spędzaliście wolny czas, za nim zostaliście rodzicami. Ten wyjazd ma przypomnieć wam okres, w którym żyliście wyłącznie dla siebie. Zależnie od waszego temperamentu może to więc być namiot nad morzem, luksusowy hotel nad jeziorem czy wynajęty pokój w mieście, w którym odbywa się Wasz ulubiony festiwal. Przez te kilka dni powinniście móc zapomnieć o codzienności i cie szyć się sobą.
3
Odpoczynek bez dziecka może być szczególnie trudny dla młodych matek

Boją się, że podczas wyjazdu nie będą w stanie na niczym się skupić, martwiąc się, czy maluch jest otoczony właściwą opieką i czy nie tęskni. Dla nie których sama myśl o zostawieniu dziecka z kimś innym wydaje się samolubna. Tego rodzaju rozterki są całkowicie naturalne, jednak nie powinno się im ulegać. Pamiętaj, że robiąc coś dla siebie, robisz to również dla dziecka.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane