czyszczenie bardzo brudnej wanny

Jak pozbyć się rybików z łazienki?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Te srebrzyste owady nie są groźne dla ludzi. Ale ze względów estetycznych dobrze jest się ich pozbyć. Rybiki cukrowe przybyły do nas z tropikalnych krajów. Lubią jeść wszystko, od martwych owadów, resztek ze stołu, słodyczy, po kleje organiczne i papier! Świetnie czują się w ciepłych i wilgotnych kątach, dlatego gnieżdżą się w łazience. Szybko się rozmnażają i mogą długo nic nie jeść. To sprawia, że pozbycie się tych owadów nie jest łatwe.
1
Wymyć i osuszyć

Łazienkę dokładnie czyść. Zalep szpary i otwory silikonem. Zamieć i umyj. Wystarczy do tego roztwór ciepłej wody i sody oczyszczonej oraz gąbka. Potem łazienkę wysusz. Ustaw w miejscach niedostępnych dla psów i kotów płytki owadobójcze. Miejsca, gdzie zazwyczaj pojawiają się owady, posmaruj mieszanką borasolu i cukru pudru.
2
Doświetlić

Łazienka nie może być nastrojowa, bo rybiki lubią półmrok. Sprawdź oświetlenie. Powinno być białe – oszczędniej będzie zainstalować żarówki typu LED. Mogą być też inne, byle nie z przydymionego szkła.
3
Na chłodno

Po praniu, kąpieli uchyl drzwi, by wywietrzyć łazienkę. Pamiętaj o każdorazowym wytarciu ścian po wzięciu prysznica. W pomieszczeniu musi być chłodno. Wstaw pochłaniacze wilgoci.
?

Wskazówki
Nie traktujmy łazienki jak składziku! Zachowajmy w niej porządek, regularnie róbmy pranie, by nie gromadzić brudnych rzeczy.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane