mięso mielone

Jakie mięso do zmielenia wybrać?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

W sklepowych lodówkach najczęściej znajdziemy mięso mielone wieprzowe lub wieprzowo-wołowe, umieszczone w specjalnych pojemniczkach. Gotowe porcje mają jednak tę wadę, że nie wiadomo, co naprawdę jest w środku. Ofertę mielenia wybranych kawałków ma większość sklepów mięsnych, warto z niej skorzystać. Dowiedz się, jakie mięso wybrać oraz jak je potem przechowywać, mrozić i rozmrażać.
1
Jakie mięso wybrać?

Najlepsza wieprzowina na mielone będzie z łopatki, pozbawionej wcześniej nadmiaru tłuszczu, lub z karkówki. W przypadku wołowiny mielimy łopatkę, ale wcześniej trzeba wyciąć z niej ścięgna. Z kolei z cielęciny mielimy karczek, a z indyka – udziec.
2
Odrobina tłuszczu

Potrawy z mielonej wołowiny są twarde i suche. Również chude mięso cielęce może być niezbyt soczyste. Dlatego najlepszą masę uzyskamy, mieszając tłuste i chude mięso w proporcjach 1 do 2 (jedna część tłustego mięsa i dwie części chudego).
3
Przechowywanie

Surowe mięso wieprzowe i wołowe możemy przechowywać w lodówce nie dłużej niż dwa dni. Zamrożone mięso możemy przechowywać w zamrażarce do trzech miesięcy, bo potem straci smak.
4
Mrożenie i rozmrażanie

Dzielimy mielone na małe porcje i wkładamy do woreczków do mrożenia. Gdy chcemy je rozmrozić, wkładamy mrożonkę do lodówki, dzięki czemu powoli odtaje – szybsze rozmrażanie pozbawia je smaku.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane