wysokie skakanie

Jak skakać wyżej?
ProsportProsport - specjalista Tipy.pl

Nie potrafisz skakać wysoko czy chcesz po prostu nauczyć się skakać jeszcze wyżej? Jeśli trenujesz koszykówkę, siatkówkę czy parkour umiejętność wysokiego skakania pomoże ci zostać jeszcze lepszym zawodnikiem.
1
Zapisz się na siłownię. Wysokość skoku uzależniona jest od siły twoich nóg zatem musisz rozbudować mięśnie, które pracują podczas skakania.
2
Codziennie się rozciągaj. Jeśli twoje mięśnie będą rozluźnione będziesz w stanie skoczyć wyżej. Mięśnie napięte nie są tak wydajne jak mięśnie rozluźnione. Staraj się jak najwięcej stać na palcach. To pomoże wzmocnić mięśnie łydek.
3
Skacz dużo na skakance - to pomoże twoim mięśniom szybko się zregenerować jak również poprawi znacznie jakość i wysokość wyskoku.
4
Upewnij się, że podczas tygodniowych ćwiczeń masz przynajmniej jeden dzień na odpoczynek. Nie ma nic gorszego niż zmęczone mięśnie.
5
Ćwicz skoki. Koncentruj się na każdej części skoku. Upewnij się, że podczas skoku używasz nie tylko mięśni nóg ale również mięśni brzucha. Mięśnie brzucha odgrywają znaczącą rolę w wysokości skoku.
6
Dobrym ćwiczeniem jest również wstępowanie do góry. Najlepiej ćwiczyć to wchodząc po schodach z zakupami - po kilka schodów na raz.
7
Wypróbuj różne ćwiczenia na skoki. Do najbardziej polecanych należą: wyskoki na skrzynie (pudło, krzesło i inne przedmioty), skoki przez płotki, ćwierćskok, wyskok dosiężny.

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

kosz.
19.01.2012
dzienks. ;)