ćwiczenie pamięci

Jak ćwiczyć pamięć?

MoloMolo - specjalista Tipy.pl
Czy istnieją jakieś ćwiczenia umysłowe jakie możemy wykonywać, aby na starość mieć bystry umysł i dobrą pamięć? Czy stopniowa utrata pamięci jest naturalnym i nieuniknionym skutkiem zbyt długiego życia? Czy możemy się ustrzec demencji, utraty pamięci krótkoterminowej czy choroby Alzheimera? Na szczęście istnieją pewne ćwiczenia umysłu, które możemy wykonywać, aby zachować na długie lata dobrą pamięć.
1
30 minut ćwiczeń dziennie jest wskazane nie tylko po to, aby utrzymać dobrą kondycję i mieć zdrowe serce. Ćwiczenia te pomagają również w pracy naszego mózgu. Ruch powoduje szybsze bicie serca, zwiększa przepływ krwi i powoduje lepsze dotlenienie organizmu - w tym mózgu. Mózg dobrze dotleniony to mózg zdrowy i gotowy do pracy. Tak więc pierwszym krokiem do polepszenia pamięci jest co najmniej 30 minut aktywnych ćwiczeń dziennie, takich jak sprzątanie, pływanie, spacer, ogrodnictwo, aerobik czy jazda na rowerze.
2
Oprócz ćwiczeń fizycznych, ważne są również ćwiczenia umysłowe. Mit dotyczący zanikających komórek mózgu z wiekiem został naukowo obalony. Prawdą jest jednak fakt, że mózg pracuje jak mięsień. Kurczy się jeśli nie jest używany. Dlatego, aby mieć sprawny mózg i dobrą pamięć należy codziennie ćwiczyć swój umysł.
3
Ćwiczenia umysłowe:

- rozwiązuj łamigłówki i zagadki logiczne
- układaj puzzle
- baw się w Sudoku
- graj w scrabble
- stale ucz się czegoś nowego, może to być jakieś rzemiosło artystyczne, obsługa nowego programu komputerowego, kolejny język.
- czytaj książki zmuszające do myślenia np. książki o innych religiach, kulturach, filozofiach, zagadkach kryminalnych.
- oglądaj wyłącznie programy telewizyjne, które zmuszają cię do myślenia - może to być przykładowo "Lost" (Zagubieni).
?

Wskazówki
* Jaka liczba ma być następna w kolejności? 0,3,9,18,21,27,36,?

Powiązane porady

Ćwiczenia mózgu
Choroba Alzheimera zapobieganie

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

piekny roman
11.05.2011
39?