Jakie właściwości lecznicze ma babka lancetowata

Jakie właściwości lecznicze ma babka lancetowata?

herbs - specjalista Tipy.pl
Według Św. Hildegardy" Ziele babki jest z natury zimne i tworzy w tym zimnie przyjemna mieszankę, a kto ugotuje ją w winie i takie gorące wino wypije, tego ono uwolni od gorączki... A przygnębionego ducha ludzkiego rozwesela i wspomaga, i wzmacnia mózg. Ale także kto ma gorączkę w żołądku, niech ugotuje babkę w winie, a po odlaniu wina zawinie ziele w płótno i przywiąże sobie gorące na żołądku, a gorączka będzie odpędzona." Wszędzie jej pełno – rośnie na każdym trawniku, w ogródkach, przy drogach i na łąkach, a jest niezwykła. Jest znana w medycynie ludowej, kwitnie od maja do sierpnia. Shen Nung, chiński cesarz w swoim zielniku dokonał podziału roślin na trzy grupy : książąt , ministrów i asystentów. Babka lancetowata została zaliczona do pierwszej grupy - książąt. Oczyszcza organizm z toksyn, krew, płuca oraz żołądek. Ma bardzo szerokie zastosowanie.
1
Babka lancetowata zawiera flawonoidy, garbniki, krzemionki oraz wit. C.
Koi stany zapalne skóry, pomaga przy zapaleniu spojówek. Gdy znajdziesz babkę lancetowatą rosnącą na łące, z dala od wielkich miast i szos – nie przejdź obok niej obojętnie. Zbierz, wysusz i przechowaj. Babka poradzi sobie z trądzikiem, złagodzi lekkie zapalenie spojówek, pomoże tłustej cerze, przyspieszy też gojenie ran.
2
Tonik:

1 łyżkę suszonych liści babki zalej 1/2 szklanki wrzątku, przykryj, odstaw. W chłodnym naparze zanurz wacik kosmetyczny i przemyj twarz w miejscach, gdzie są krostki, skóra się świeci. Powtarzaj kilka razy dziennie.
3
Okład na powieki i na skórę:

umyte świeże listki babki lancetowatej zmiażdż lub nakłuj widelcem, by puściły sok. Ułóż je na powiekach, gdy oczy są zmęczone i zaczerwienione lub na skórze w miejscu, gdzie nie goją się ranki po trądziku.

Powiązane porady

Blizny - domowe sposoby
herbatka ziołowa
zapalenie spojówek

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

visenna
16.04.2015
nieprawda, że wszędzie jej pełno; powszechnie występuje babka szerokolistna

https://www.google.pl/search?q=babka+szerokolistna&newwindow=1&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=eAYwVfyyIsensAG_p4OIBg&ved=0CCIQsAQ&biw=1263&bih=664

w celach leczniczych używa się wąskolistnej (na zdjęciu w tekście)