wiórki z czekolady

Jak zrobić wiórki z czekolady?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
wiórki z czekolady
1 z 4
Delikatne czekoladowe wiórki wzbogacają wygląd i smak wielu przygotowanych w domu słodkości. Potrafią odmienić nawet najbardziej zwyczajny deser. Wystarczy posypać nimi np. ozdobioną wcześniej bitą śmietaną galaretkę czy lody i danie od razu zyska nowe oblicze. Gotowe wiórki czekoladowe kupisz w sklepie lub w cukierni. A co powiesz na to, by zrobić je samodzielnie? Aby je wykonać, będziesz potrzebowała jedynie tabliczki czekolady. Przekonaj się, jakie to proste i… do dzieła!
1
rozpuszczanie czekolady
Połam na kawałki tabliczkę czekolady. Włóż je do rondelka i postaw go nad garnkiem z parującą wodą.

Podgrzewaj, aż czekolada stopi się. Od czasu do czasu mieszaj masę i uważaj, by woda nie była zbyt gorąca, bo czekolada się zwarzy.
2
rozpuszczona czekolada
Płynną czekoladę rozprowadź cienką warstwą na szklanej lub porcelanowej płycie lub płaskim talerzu, ew. na marmurowym blacie.

Odstaw w chłodne miejsce (ale nie wkładaj masy do lodówki, bo czekolada zrobi się matowa!).
3
wiórki z czekolady
Kiedy czekolada ponownie zrobi się bardzo twarda, zeskrob grubsze wiórki ostrzem noża albo metalową szpatułką.

Jeśli chcesz uzyskać drobne wiórki, włóż całą tabliczkę czekolady na godzinę do zamrażalnika. Potem zetrzyj ją na tarce.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane