Koperek - jakie ma właściwości?

herbs - specjalista Tipy.pl
Zgodnie z dawnymi wierzeniami koper zawieszony w kuchni chronił domowników przed złymi mocami, podobnie jak czosnek. Znany był już w starożytności. Wiele osób zapomniało, że jest nie tylko doskonałym dodatkiem do potraw, ale również ważnym składnikiem w medycynie naturalnej. Koper nie tylko pomaga w dolegliwościach żołądkowych, ale również działa moczopędnie oraz uspokajająco. Niejedna matka wspomina herbatkę koperkową, która zapobiega również kolkom u niemowląt.
1
Zapobiega wzdęciom

Napar z suszonych nasion ułatwia wydalanie gazów. Silniejsze działanie mają nasiona kopru włoskiego. Taką herbatkę wypij po posiłku, możesz podać ją też dzieciom.
2
Likwiduje czkawkę

Nic już ci nie pomaga? Wystarczy, że łyżkę posiekanego koperku wymieszasz ze szklanką gorącej wody i wypijesz napój. Szybko pozbędziesz się dokuczliwej dolegliwości i odetchniesz z ulgą.
3
Łagodzi stres i bóle głowy

Zawiera bowiem magnez i witaminy z grupy B, których potrzebuje układ nerwowy. Dlatego przy stresującej pracy jedz jak najwięcej zielonego koperku, z twarożkiem czy w postaci zielonych koktajli. Możesz także przyrządzić z niego napar i popijać w ciągu dnia.
4
Zielony dar natury

Ten przybysz znad Morza Śródziemnego na dobre zadomowił się u nas. Nie sposób sobie wyobrazić bez niego zup, sosów i ziemniaków.
Pobudza trawienie, udrażnia układ moczowy. Zawiera witaminy z grupy B, kwas foliowy, żelazo, magnez, wapń, potas, fosfor.
Warto go więc dodawać do potraw. Ale tuż przed podaniem, bo wysoka temperatura niszczy jego walory zdrowotne.

Powiązane porady

herbatka z rozmarynu
zaparcie
Czosnek

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane