Koperek - jakie ma właściwości?

herbs - specjalista Tipy.pl
Zgodnie z dawnymi wierzeniami koper zawieszony w kuchni chronił domowników przed złymi mocami, podobnie jak czosnek. Znany był już w starożytności. Wiele osób zapomniało, że jest nie tylko doskonałym dodatkiem do potraw, ale również ważnym składnikiem w medycynie naturalnej. Koper nie tylko pomaga w dolegliwościach żołądkowych, ale również działa moczopędnie oraz uspokajająco. Niejedna matka wspomina herbatkę koperkową, która zapobiega również kolkom u niemowląt.
1
Zapobiega wzdęciom

Napar z suszonych nasion ułatwia wydalanie gazów. Silniejsze działanie mają nasiona kopru włoskiego. Taką herbatkę wypij po posiłku, możesz podać ją też dzieciom.
2
Likwiduje czkawkę

Nic już ci nie pomaga? Wystarczy, że łyżkę posiekanego koperku wymieszasz ze szklanką gorącej wody i wypijesz napój. Szybko pozbędziesz się dokuczliwej dolegliwości i odetchniesz z ulgą.
3
Łagodzi stres i bóle głowy

Zawiera bowiem magnez i witaminy z grupy B, których potrzebuje układ nerwowy. Dlatego przy stresującej pracy jedz jak najwięcej zielonego koperku, z twarożkiem czy w postaci zielonych koktajli. Możesz także przyrządzić z niego napar i popijać w ciągu dnia.
4
Zielony dar natury

Ten przybysz znad Morza Śródziemnego na dobre zadomowił się u nas. Nie sposób sobie wyobrazić bez niego zup, sosów i ziemniaków.
Pobudza trawienie, udrażnia układ moczowy. Zawiera witaminy z grupy B, kwas foliowy, żelazo, magnez, wapń, potas, fosfor.
Warto go więc dodawać do potraw. Ale tuż przed podaniem, bo wysoka temperatura niszczy jego walory zdrowotne.

Powiązane porady

łupież
astma, astma oskrzelowa, astma leczenie
olejek czosnkowy

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane