skóra zimą

Jak przygotować skórę na nadejście zimy?

UrodaUroda - specjalista Tipy.pl
Początek jesieni i zimy przynosi spadek wilgotności, co z kolei wpływa na zmianę naturalnego poziomu pH skóry, czyniąc ją bardziej podatną na utratę odpowiedniego poziomu nawilżenia. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak mimo spadku temperatury i silnego wiatru, utrzymać zdrową skórę i dobry wygląd.
1
sauna
Stosuj zabiegi nawilżające i złuszczające lub skorzystaj z sauny, aby usunąć toksyny z organizmu. Spróbuj usunąć ze swojego organizmu nadmiar niepożądanych substancji chemicznych, które mogą powodować trądzik, wysypkę lub inne reakcje skórne.

Ważne jest, aby w ciągu dnia spożywać odpowiednia ilość wody, która pomoże ci w usunięciu tych toksyn. Jeśli nie będziesz pić wystarczająco dużo wody, zmniejszy się zdolność organizmu do usuwania toksyn poprzez oddawanie moczu. Toksyny muszą wówczas zostać usunięte w inny sposób, np. przez skórę powodując jej podrażnienie. Wzrost stężenia toksyn w organizmie może powodować także bóle głowy i zmęczenie. Jednakże nie ważne jak dużo wody spożywamy, niektóre szkodliwe związki nadal będą starały się opuścić nasze ciało poprzez skórę. Dlatego też powinniśmy korzystać z sauny, kosmetyków i zabiegów złuszczających martwy naskórek, które pomogą nam poprawić kondycję naszej skóry. Pobyt w saunie pomoże nam w usunięciu nagromadzonych w skórze toksyn, pocenie się powoduje otwarcie porów, dzięki czemu uwięzione głęboko w skórze związki zostaną uwolnione szybciej i łatwiej.

Kolejnym zabiegiem, który pomoże nam usunąć toksyny z organizmu jest złuszczanie – podczas kąpieli korzystaj ze specjalnych gąbek złuszczających martwy naskórek, który gromadzi się na powierzchni skóry. Gąbki te poprzez swoje właściwości pomagają otworzyć pory oraz przyspieszyć krążenie krwi, wszystkie te działania prowadzą do szybszej eliminacji toksyn z organizmu przez powierzchnię skóry. Dla lepszego efektu możesz użyć gąbki złuszczającej w połączeniu z cukrem lub solą do kąpieli. Jeśli masz wrażliwą skórę, wypróbuj delikatniejsze produkty, takie jak mleczka czy żele.
2
Zmień swój balsam na krem. Kremy mają zazwyczaj silniejsze właściwości nawilżające w porównaniu z balsamami. Tworzą one na skórze silniejszą tłustą barierę, która zmniejsza utratę wody z zewnętrznej warstwy skóry. Regularne używanie kremów nawilżających nie tylko pomoże zapobiec utracie wody, ale ponadto pomoże zachować odpowiedni poziom nawilżenia i elastyczności zewnętrznej warstwy skóry. Kremy stanowią również barierę ochronną przed działaniem niekorzystnych temperatur i wilgotności. Jeśli masz tłustą skórę i stosowanie kremów nie jest najlepszym rozwiązaniem, w okresie zimowym staraj się używać balsamów nawilżających.
3
Ochrona ust
Chroń swoje usta. Zacznij nawilżać swoje usta wcześniej, aby zapobiec ich pękaniu i spierzchnięciu. Proponuję używać balsamów, które w swoim składzie nie zawierają związków ropopochodnych, udowodniono bowiem, że mogą mieć one wpływ na wysuszanie ust. Wybieraj pomadki zawierające w swym składzie zmiękczającą lanolinę, wosk pszczeli czy olej z nasion konopi. Olej ten jest jednym z najbogatszych źródeł nienasyconych kwasów tłuszczowych (Omega 3 i Omega 6) oraz GLA (kwas gammalinolenowy), co czyni go doskonałym naturalnym środkiem zmiękczającym i nawilżającym. Wybieraj również produkty zawierające w swym składzie olejek jojoba, masło shea, olejek z awokado czy też z mango. Te nawilżające pomadki mogą zdziałać cuda na twoich ustach.
4
Nie zapomnij o swoich dłoniach. W okresie zimowym wilgotność powietrza znacznie spada, nasze dłonie stałą się wówczas suche i zniszczone. Dłonie, które latem mogły zostać uszkodzone przez promieniowanie UV, potrzebują teraz dodatkowej troski, by nadal były miękkie i odpowiednio nawilżone. Twoje dłonie wymagają szczególnej uwagi i specjalnych kosmetyków, skóra na nich jest znacznie cieńsza niż na reszcie ciała, przez co znacznie bardziej narażona jest na działanie niekorzystnych czynników. Używaj kosmetyków zawierających wosk pszczeli, migdały, olejki roślinne oraz miód, które pomogą zachować odpowiedni poziom nawilżenia. Kosmetyki te mogą być stosowane również na kolana, pięty i łokcie.
5
delikatne mydła
Używaj delikatnych mydeł, które nie pozbawiają twojej skóry warstwy ochronnej tłuszczu. Użyj mydeł produkowanych na zimno, dodatkowo jeśli posiadasz wrażliwą skórę, wybieraj mydła bezzapachowe. Mydła posiadające mocny zapach i kolor, mają w swoim składzie dużą ilość barwników, mogą przez to wysuszać naszą skórę powodując jej pękanie. W metodzie produkcji mydeł na zimno wykorzystuje się niską temperaturę przez krótki okres czasu w celu doprowadzenia różnych olejków do ich naturalnej temperatury topnienia. Składniki zachowują wówczas swoje właściwości, a skóra jest nawilżona i odpowiednio odżywiona. Ponadto w procesie tym naturalnie tworzy się produkt uboczny zwany gliceryną. Jest to substancja utrzymująca wilgotność, która sprawia, że nasza skóra jest jedwabiście gładka. Reklamowane mydła bardzo często zwierają niewielką ilość gliceryny, ponieważ często jest ona wydobywana i sprzedawana osobno.
6
Nadal kontynuuj ochronę przed słońcem. Mimo, iż słońca jest coraz mniej, nadal musimy chronić naszą skórę przed szkodliwym działaniem promieni UV. Zima nie oznacza przerwy od przebywania na słońcu, zwłaszcza dla lubi pracujących na zewnątrz. Promienie UV przenikają przez chmury oraz zachmurzone niebo i odbijają się od wody, piasku czy śniegu. Miejsca nieosłonięte, jak twarz, ręce, uszy, narażone na wystąpienie zmian nowotworowych, powinny być przez cały rok smarowane produktami zawierającymi filtr przeciwsłoneczny.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

Jak zwalczyć rozstępy?
opalanie się na brązowo
peeling do ciała

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane