sery

Jakie sery do sałatek?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Uwielbiasz od czasu do czasu przekąsić pyszną i zdrową sałatkę? Ser doskonale wzbogaci jej smak. Oczywiście tylko wówczas, gdy będzie się on dobrze komponował z pozostałymi składnikami dania: źle dobrany ser nie tylko nie przyczyni się do efektu “wow”, ale może nawet popsuć smak sałatki. Podpowiadamy, które sery wybrać i z jakimi składnikami je łączyć, by powstały najsmaczniejsze, pożywne kompozycje!
1
Twarde pleśniowe

Z dodatkiem serów typu blue przygotujesz bardzo wykwintne sałatki. Przyjemnie zaostrzają smak one potrawy, dodając jej wyrazistości.

Można łączyć je z gorzkawą cykorią lub słodkimi owocami, np. z winogronami, gruszkami, pomarańczami. Znakomitym uzupełnieniem sałatek są orzechy włoskie i winegret.
2
Twarde żółte

Sery typu cheddar, parmezan, edamski, gouda, ementaler, morski itp. świetnie smakują w sałatkach z szynką i makaronem, z pieczarkami oraz w połączeniach z winogronami, jabłkiem i selerem naciowym.

Można je ścierać na tarce o grubych oczkach lub dość drobno kroić. Doskonale łączą się z sałatkowymi sosami na bazie majonezu.
3
Miękkie białe

Delikatne śmietankowe serki w plastrach, twarożki czy ser mozzarella równie dobrze pasują do wędzonego łososia oraz kwaskowych pomidorów, jak i do słodkich sałatek z owocami i bakaliami.

Słonawy ser feta pasuje natomiast do warzyw – zarówno świeżych, jak i konserwowych.
4
Miękkie pleśniowe

Są kremowe w środku i mają pleśniową skórkę (np. camembert czy brie). Dobrze komponują się z czerwoną fasolą, kurczakiem oraz świeżymi warzywami: lodową sałatą, ogórkami, pomidorami, papryką. Do niektórych sałatek dodaje się kawałki camemberta panierowane w tartej bułce i lekko obsmażone.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane