czyszczenie klawiatury komputera

Jak wyczyścić monitor, obudowę i klawiaturę?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Czy tego chcemy czy nie, komputer na dobre zadomowił się w życiu przeciętnego człowieka. Większość z nas “odpala” go praktycznie codziennie. Jest narzędziem pracy i towarzyszem w czasie wolnym. Jeśli chcemy, by komputer posłużył nam jak najdłużej, musimy odpowiednio go czyścić zarówno z niepotrzebnych plików, jak i z kurzu i innych zabrudzeń. I o tym właśnie jest ten krótki artykuł. Nie tylko monitor się kurzy, czasem coś spadnie na klawiaturę. Ale spokojnie. To da się wyczyścić!
1
Starajmy się nie jeść w czasie pisania

Zerkając do internetu lub coś pisząc, starajmy się nie podjadać. Tak unikniemy zalania klawiatury, lub dostania się resztek jedzenia między klawisze.
2
Monitor

Raz dziennie przetrzyjmy go miękką szmatką, koniecznie z materiału, nie papierem czy ligniną. Te ostatnie zostawiają kłaczki, które z kolei oblepiają drobiny kurzu i nasz wysiłek szybko okazuje się płonny. Jeśli monitor ma plamki, wyraźniejsze zabrudzenie, nie używajmy wody! Do umycia monitora stosujemy tylko przeznaczone do tego celu płyny lub pianki antystatyczne.
3
Obudowa

Raz w tygodniu obudowę warto odkurzyć, zwłaszcza jeśli to komputer stacjonarny. Okolice wylotu wiatraczka radiacyjnego, tył komputera, gdzie podłączane są kable – używamy do tego końcówki odkurzacza z włosiem, okrągłej. Komputer musi być wyłączony!
4
Zalana klawiatura

Gdy już zdarzy się nam zalanie klawiatury, odwracamy ją wierzchem w dół i tak kładziemy na kaloryferze. Po wysuszeniu pojedynczo wyjmujemy klawisze i czyścimy patyczkami do uszu.
Codzienna pielęgnacja klawiatury i monitora pozwoli nam uniknąć wielu kłopotów. Przecierajmy je miękką szmatką na sucho. Ze szczelin między klawiszami, starą, miękką szczoteczką do zębów usuwajmy kurz.

Jeśli mamy w domu gruszkę apteczną, nią również skutecznie wydmuchamy kurz i pyłki. Jeśli systematycznie będziemy dbać o sprzęt, nie będzie mu potrzebne wielkie mycie, a my zaoszczędzimy na specjalistycznych środkach do czyszczenia komputerów.

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane