grzejnik olejowy

Jak ogrzewać mieszkanie w bloku?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Nie dogrzewaj mieszkania kuchenką gazową. To grozi zatruciem czadem – zwłaszcza, gdy do wnętrza nie wpływa dużo świeżego powietrza. Właściwa wentylacja i określona, minimalna wielkość pomieszczenia – zwykle takie warunki stawiają producenci przenośnych piecyków gazowych i naftowych. Sprawdź te wymogi przed zakupem sprzętu! Instalacje elektryczne są przewidziane na określoną liczbę odbiorników. Zalicza się do nich wszystkie podłączone urządzenia, w tym piecyki, które pobierają dużo prądu. Dbaj więc, by jednocześnie nie włączać zbyt wielu sprzętów.
1
Dobry dystans

Popularne farelki są tanie i szybko nagrzewają pomieszczenia. Trzeba jednak uważać, by ustawiać je daleko od innych sprzętów, np. mebli czy leżących na nich poduszek. Niefrasobliwość grozi... pożarem.
2
Ochrona

Sprawdź, czy kratka osłaniająca wnętrze np. w grzejniku konwekcyjnym jest tak gęsta, że dziecko nie będzie mogło wsunąć tam drobnych przedmiotów lub... paluszka.
3
Suszenie

Grzejniki olejowe często są stosowane jako dodatkowe ogrzewanie i... suszarka. Wiele z nas zapomina, że ten rodzaj „piecyka” osiąga bardzo wysokie temperatury. Nie bez powodu więc producenci zabraniają wieszania na nich mokrych tkanin. Znacznie lepiej jest ustawić olejak w pobliżu suszarki.
4
Ekspresowe rady

Raz w roku zarządca budynku powinien zlecić kontrolę przewodów kominowych i wentylacyjnych. Obudowy grzejnika możesz wyczyścić zwilżoną, bardzo mocno wyciśniętą ściereczką. Nie używaj silnie działających preparatów.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Podzielnik ciepła
Dzisiaj 14:56
Wysokie rachunki za ogrzewanie mieszkania? Podzielniki kosztów ogrzewania to nie liczniki- nic nie liczą .
bluem
Dzisiaj 09:56
Mieszkania na dobrych osiedlach o podwyższonym standardzie nie wymagają dogrzewania, Bliska Wola dodatkowo zaopatrzona będzie w wentylację z odzyskiem ciepła.
tentans
Dzisiaj 09:39
lepiej zimą w domu chodzić w krótkich spodenkach niż w zimowej kurtce