nowoczesny kran kuchenny

Jaka bateria do zlewozmywaka?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Dziś zwykły kran z dwoma kurkami to już przeżytek. Nowoczesne armatury posiadają różne, czasem zaskakujące funkcje, które dają komfort, bezpieczeństwo i oszczędność. Baterie bezdotykowe, termostatyczne, składane, z filtrem do wody pitnej, a nawet z… dozownikiem do mycia naczyń. Jest tak wiele rodzajów nowoczesnych baterii, że ich wybór może przyprawić nas o ból głowy. Jakie zalety posiadają poszczególne modele?
1
Baterie bezdotykowe

Nie trzeba w nich nic naciskać ani przekręcać. Wystarczy podłożyć dłonie i za chwilę płynie woda. Tak działa czujnik podczerwieni: reaguje na ciepło rąk.

Baterie są dość drogie, ale energooszczędne. Niektóre modele mają także regulatory przepływu wody. Warto je zamontować, gdy w domu są dzieci. Cena: od 500 zł.
2
Termostatyczne

Mają zamontowaną blokadę bezpieczeństwa, która kontroluje temperaturę wody, utrzymując ją na stałym poziomie (np. 38°C), niezależnie od zmian ciśnienia wody. Niektóre modele wyposażone są również w osłonę z tworzywa sztucznego, która izoluje nagrzany korpus baterii.

Te krany są szczególnie polecane, gdy w domu są dzieci, osoby starsze lub niepełnosprawne. Cena: od 260 zł.
3
Z wyciąganą wlewką

Są bardzo wygodne, ponieważ ich rączka pomaga wygodnie opłukać większe naczynia czy napełnić je wodą. Niektóre modele wyposażone są też w szczotkę zasilaną wodą, która ułatwia mycie naczyń i żywności. Cena: od 170 zł.
4
Składane

Można je przechylać o 90 stopni, schować do zlewu lub położyć na blacie. To dobre rozwiązanie, gdy zlewozmywak usytuowany jest tuż pod oknem i bateria uniemożliwia wygodne jego otwarcie. Cena: od 300 zł.
5
Ekologiczne

Wyposażone są w ograniczniki strumienia, które optymalizują wypływ wody. Specjalny przycisk reguluje jej strumień. To rozwiązanie jest także bardzo oszczędne. Cena: od 390 zł.
6
Z filtrem wody pitnej

Baterie te wyposażone są w dwa oddzielne kanaliki: jeden dla przefiltrowanej wody: do picia i gotowania potraw, a drugi do mycia. Filtr montuje się pod zlewozmywakiem. Modele z najwyższej półki mają na uchwycie kranu wyświetlacz LED, który wskazuje, kiedy należy filtr wymienić. Cena: od 750 zł.
7
Z dozownikiem na płyn do mycia naczyń

Dozownik wmontowany jest w baterię. Dzięki temu nie trzeba stawiać butelki z detergentem na zlewie. Cena: od 1000 zł.
8
Z dwiema wylewkami

Bateria ma dwie osobne wylewki: jedną wysoką, wyciąganą do spłukiwania i zraszania, np. kwiatów, i drugą – do pobierania wody. Cena: od 1000 zł.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

zlew
zatkana ubikacja
naprawa spłuczki

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane