paproć w doniczce

Pielęgnacja roślin jesienią i zimą
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Znalezienie odpowiedniego miejsca dla roślin na jesień i zimę wcale nie jest łatwe. Odruchowo, stawiamy kwiaty na parapecie – mają tam zapewnione najlepsze nasłonecznienie. To prawda, ale zwykle to właśnie pod parapetem znajduje się działający kaloryfer. Jednak nie tylko ciepłe, wysuszone powietrze zagraża roślinom. Nie służy im dotyk zimnej szyby oraz podmuchy chłodnego powietrza z często otwieranego okna. Można temu zaradzić!
1
Nawilżanie

W okresie grzewczym dobrze jest nawilżać otoczenie roślin. Spryskujesz je? Ustaw aerozol na najdelikatniejszą mgiełkę i osłaniaj dłonią pąki. Możesz też ustawić doniczki w głębokich talerzach, wypełnionych keramzytem i wodą. Będzie parować!
2
Uwaga na skoki temperatury

Ustawiając swój kwietnik na parapecie, postaraj się możliwie jak najbardziej „skręcić” kaloryfer. Dobrym rozwiązaniem jest też umieszczenie roślin w pomieszczeniu, w którym i tak panuje niższa temperatura. Zwykle jest to np. sypialnia, korytarz lub przedpokój (widne!). Podczas wietrzenia koniecznie przestaw rośliny. Niemożliwe? Osłoń je przynajmniej papierem.
3
Szkodniki

Przesuszone powietrze oraz wysokie temperatury sprzyjają pojawieniu się na roślinach przędziorków. Na wierzchniej stronie liści widać wtedy wiele małych lub szarych plamek, na spodniej – mieszkają małe pajączki.

Rośliny trzeba wtedy spryskać specjalnym preparatem, a następnie mocno nawilżać otoczenie wokół nich, by zapobiec ponownej inwazji szkodników. Silnie porażone kwiaty bezpiecznie jest… usunąć.
4
Twardziele w doniczkach

W twoim mieszkaniu jest bardzo sucho? Otocz się więc gatunkami, którym to nie szkodzi. Należą do nich np. grubosze, zamiokulkas, kalanchoe, jukka.

Do spryskiwania roślin używaj tylko wody przegotowanej lub odstanej.

Naturalnym nawilżaczem powietrza jest paproć. Brunatne plamki na liściach mogą być sygnałem tego, że rośliny mają styczność z zimną szybą okna. To groźne zwłaszcza nocą!

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane