fototapeta

Jak poprawnie przykleić fototapetę?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Zastanawiając się nad tym, jak szybko i tanio odświeżyć wygląd swojego pokoju, wpadłeś na pomysł kupienia fototapety. Cóż, na pierwszy rzut oka w naklejeniu jej na ścianę nie ma żadnej filozofii. Nie trzeba męczyć się z malowaniem ściany, przylepiamy tapetę raz-dwa i gotowe. Niestety, przykleić to jedno, ale przykleić estetycznie, tak, by fototapeta była ozdobą pokoju, to już zupełnie inna sprawa…Pamiętaj, że fototapety można kupić za nieduże pieniądze, ale ozdabianie nimi ścian nie jest proste. Będzie ci łatwiej, gdy wcześniej zapoznasz się z poniższymi radami.
1
Czysta ściana

Ściana musi być sucha, gładka i czysta. Przed nałożeniem fototapety, jeśli nie jest ona samoklejąca, zagruntujmy ją tzw. gruntem. Jeśli na fototapetę decydujemy się w kuchni lub łazience, przeciągnijmy ścianę środkiem grzybobójczym.
2
Usuwamy przeszkody

Zdejmujemy listwy przypodłogowe, demontujemy gniazdka, włączniki, wyjmujemy gwoździe a na podłodze układamy folię lub kartony, by ją zabezpieczyć.
3
Pomocna dłoń

Uwaga, do przyklejania potrzebna będzie pomoc! Na ścianie ołówkiem zaznaczamy miejsce, gdzie nakleimy fototapetę. Odlepiamy ok. 30 cm z rolki, papier zakładamy pod spód, a folię równo przyklejamy na ścianie (jeśli nie ma kleju na fototapecie, druga osoba powinna równomiernie go nanosić pędzlem).

Jedna osoba wygładza powierzchnię wałkiem, usuwając bąbelki powietrza, druga naciąga resztę folii, podwijając papier. Kolejnej rolki ze wzorem nie przyklejamy na zakładkę. Nadmiar tapety usuwamy ostrym nożykiem.
4
Otwory w ścianie

Otwory na gniazdka, włączniki i kinkiety wycinamy nożykiem. Wycięcie musi być mniejsze od mocowanego później na ścianie elementu.
5
Co jest potrzebne?

Jeśli fototapeta nie ma kleju – szeroki pędzel i wiadro do kleju, do każdego typu gumowa rolka albo wałek dociskowy do tapet, ostry nożyk, ołówek, by zaznaczyć gdzie naklejać, drabina, folia malarska lub gazety, miękka ściereczka, śrubokręt, pomoc drugiej osoby.

Powiązane porady

tapetowanie
Pędzle do malowania
tapetowanie

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane