krojenie mięsa

Jak kroić mięso?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Mięso, niezależnie od rodzaju, zawsze należy kroić w poprzek włókien. Dzięki temu po przyrządzeniu będzie miękkie i zachowa soczystość. Jest tylko jedno odstępstwo od tej zasady. Jeśli robisz roladę, długi kawałek mięsa natnij w połowie, właśnie wzdłuż włókien. Następnie rozłóż go na desce jak książkę i rozbij na cienki płat. Jeśli zależy ci, by mięso pokroić w cienkie plasterki albo na wąskie paseczki, zawiń je wcześniej w folię i schowaj na ok. 2 godziny do zamrażarki. Taki zabieg ściąga włókna mięsa i ułatwia krojenie. Rób to ostrym nożem, piłując.
1
Co z tłuszczem?

Niektóre sztuki mięsa, jak np. mostek, mają grubą warstwę zewnętrznego tłuszczu, którą należy przed obróbką odkroić ze spodniej części mięsa, używając długiego noża. Zostaw jednak cieniutką warstewkę tłuszczu, bo to zapobiegnie wysychaniu mięsa podczas pieczenia. Jeśli zaś chcesz upiec np. szynkę ze skórką i warstwą tłuszczyku, ponacinaj na grubość około 1 cm!
2
Przydatna folia spożywcza

Większość gatunków mięsa przed smażeniem należy rozbić tłuczkiem. Aby podczas tej czynności nie uszkodzić włókien, kotlety przykryj folią spożywczą. Dzięki temu unikniesz też... bałaganu w kuchni!
3
Bez błonki

Dotyczy to każdego rodzaju mięsa, również schabu. Jeśli tego nie zrobisz, kotlety podczas smażenia będą nieładnie wywijać się do góry. Błonkę możesz naciąć ostrym nożem przy jednym końcu mięsa i delikatnie ją odciąć (bardzo ostrym nożem, by nie naruszyć mięsa) lub ostrożnie oderwać.
4
Ekspresowe rady

Miękkich kawałków mięsa (np. drobiowych filetów) nie rozbijaj tłuczkiem, jedynie rozgnieć je delikatnie dłonią.

Nigdy nie rozbijaj jeszcze zamrożonego mięsa! W ten sposób łatwo je uszkodzić i sprawić, że będzie mało soczyste.

Przyprawiaj mięso już po rozbiciu, nie przed. Z krojeniem świeżo upieczonego mięsa poczekaj kilka minut. Dzięki temu nie wypłynie z niego sok.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

ania.malinowska89
02.04.2019
ciekawe rady :D odkąd kupiłam nóż uniwersalny, to zadne mieso nie jest problemem w mojej kuchni :D