czkawka

Jak leczyć czkawkę?

DoktorekDoktorek - specjalista Tipy.pl
Czkawka jest zmorą dzieci i niektórych dorosłych na całym świecie. Czkawka to skurcze mięśni przepony spowodowane podrażnieniem zakończeń nerwowych które ją kontrolują. Może być ona wynikiem stresu, zbyt szybkiego jedzenia, spożywania alkoholu czy nawet podrażnienia gardła. Czkawka zwykle mija sama po kilku minutach jednak może trwać nawet kilka godzin lub dłużej. Poniżej przedstawiam kilka bardzo skutecznych środków zaradczych, które można wykorzystać do leczenia czkawki dzieci i dorosłych.
1
Połknij łyżkę cukru. Ten sposób popularny był już w 20 wieku i zwykle stosowany był w celu leczenia czkawki u dzieci.
2
Zatrzymaj oddech i mocno napnij mięśnie brzucha, tak jakbyś chciał wdusić powietrze głęboko do płuc. Im dłużej wstrzymujesz powietrze i napinasz mięśnie tym większa szansa, że czkawka ustąpi. W ten sposób relaksujesz swoją przeponę uwalniając ją od skurczy powodujących czkawkę.
3
Usiądź na łóżku, zegnij nogi w kolanach i włóż pomiędzy nie głowę. Siedź w takiej pozycji, aż poczujesz, że czkawka przeszła na dobre.
4
Złap się za nos i wypij szklankę wody małymi łyczkami. Połykaj wodę raz za razem, bez przerwy aż poczujesz, że nie dasz rady już więcej przełknąć. Zwykle po około 25 łyczkach czkawka przechodzi.
5
Stań na rękach albo połóż się na łóżku tak, aby twoja głowa zwisała za krawędzią łóżka. Chodzi o to, aby twoja głowa znalazła się poniżej poziomu przepony.
6
Napij się rumianku parzonego przez co najmniej pół godziny. Rumianek ma właściwości rozluźniające mięśnie co pomoże na skurcze przepony, które są przyczyną czkawki.
?

Wskazówki
* Czasami zdarza się, że czkawka trwa kilka godzin lub nawet dni. W takim przypadku domowe sposoby na czkawkę nie pomogą. Musisz skonsultować się z lekarzem.
* Czy wiesz, że najdłuższa czkawka przytrafiła się Charlesowi Osborne'owi. Trwała 68 lat z częstotliwością 40 razy na minutę (po pewnym czasie zwolniła do 20 razy na min.). Czkawka zakończyła się rok przed śmiercią Charlesa. Mimo tej przypadłości zawarł dwa małżeństwa i miał 8 dzieci.

Powiązane porady

sposoby na oparzenia słoneczne
kaszel
ból gardła

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

jolkowalacz
23.03.2017
picie małymi łyczkami z zatkanym nosem pomogło
Banana-chan
23.02.2015
Ten drugi punkt w ramce "wskazówki" jest... w ogóle nie wiem co powiedzieć...łał?!
...
20.02.2015
Cukier najlepszy
zzz
05.11.2013
2 sposób mi pomógł, po łyżeczce cukru, wielkie dzięki
cinek1991
07.08.2012
najlepszy i dla mnie najskuteczniejszy sposob to wstrzymanie powietrza na 20 sec i PATRZYC SIE W LEWO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Martyna
09.03.2012
Mi pomógł 2 ale dobry sposób to wziąść butelkę wody i pić małych 13 łyków
czkawka
10.10.2011
mi pomógł sposób 2. Chwila i po sprawie
Ahola
08.07.2011
Ja wykonalam Krok pierwszy i mnie rowniez to pomoglo ale ja czkawke mialam dwie godziny to bylo straszne i nie polecvam tego uczucia teraz boli mnie brzuch !!!!
mada
06.10.2010
Dajmy przykład;
Syn dostał czkawki, mama zaradza mówiąc; jesli jeszcze raz zaczkasz dostaniesz stówe :D ojj podziała mówie wam:D