Jak być większym optymistą?

Jak być optymistą?

ZenZen - specjalista Tipy.pl
Człowiek optymistyczny jest szczęśliwy, potrafi cieszyć się życiem i jest zwykle bardzo lubiany. Optymizm to umiejętność patrzenia na świat w jasnych kolorach i umiejętność dostrzeżenia, że szklanka z wodą jest w połowie pełna a nie pusta. Optymista zawsze dostrzeże zalety a nie wady. Osoba taka nie narzeka, nie marudzi, jest uśmiechnięta i zwykle bezproblemowa. Dlaczego zatem nie zostać optymistą? Życie przecież byłoby wówczas o wiele łatwiejsze i przyjemniejsze. Poniżej znajdziesz kilka sposobów na to, aby zostać optymistą i zacząć cieszyć się życiem takim jakie jest.
1
Zawsze pamiętaj o tym, aby twoje oczekiwania były realistyczne. Nie oczekuj, pięknej pogody w weekend skoro przepowiadany jest deszcz. Nie oczekuj, że w ciągu roku staniesz się milionerem. Nie oczekuj również od ludzi więcej niż są w stanie ci zaoferować.
2
Zaakceptuj przeszłość taką jaką była i jej nie roztrząsaj. Żyj teraźniejszością i pracuj na swoją przyszłość.
3
Szukaj pozytywnych aspektów w każdej negatywnej sytuacji. Zawsze, nawet w najgorszej sytuacji i wydarzeniu można doszukać się iskierki światła.

Przykładowo: Zwolnili cię z pracy. Masz zatem okazję do znalezienia nowej pracy w której na pewno poznasz nowych ludzi. W końcu nie będziesz się patrzył codziennie na nielubianego kolegę z pracy. Masz w końcu kilka dni wolnego, możesz jechać na wakacje bez błagania o kilka dni urlopu. Zaczniesz nowy i być może ciekawszy rozdział swojego życia.
4
Wykorzystaj to, co masz w tej chwili i dąż do rozwoju każdego obszaru swojego życia. Pamiętaj, że aby wziąć kolejną porcję jedzenia musisz najpierw przełknąć to co masz w buzi.
5
Bądź prawdziwy, autentyczny - bądź sobą. Przestań zakładać maskę i udawać, że jesteś kimś innym.
6
Otaczaj się ludźmi pozytywnymi. Optymizm jest zaraźliwy!
7
Miej marzenia, wierz w ich spełnienie i rób wszystko, aby je urzeczywistnić.
8
Zaakceptuj fakt, że jesteś człowiekiem. Żaden człowiek nie jest bez wad.
9
Pokazuj ludziom, że ich cenisz, lubisz i kochasz.
10
Rozważnie wybieraj to co czytasz, oglądasz czy słuchasz. Media mogą mieć negatywny wpływ na twoje samopoczucie.
11
Rozwijaj nawyk korzystania z pozytywnych afirmacji.
12
Słuchaj muzyki. Muzyka ma wspaniały wpływ na nasze samopoczucie. Nie ważne, czy robisz rano śniadanie, jesteś pod prysznicem czy jedziesz samochodem - włącz radio i głośno śpiewaj!
13
Regularnie uprawiaj sport. Sport jest wspaniałym lekarstwem nie tylko na ciało ale i na duszę.
14
Nie bądź uparty!
15
Zawsze staraj się być maksymalnie spokojny podczas zmagania się z różnymi życiowymi problemami. Nigdy nie unoś się gniewem i panuj nad emocjami. Pamiętaj, że spokój to podstawa zdrowia psychicznego.
16
Bądź wdzięczny za wszystko co masz i za ludzi, którzy cię otaczają.
17
Rozwijaj swoje poczucie humoru. Naucz się opowiadać dowcipy i śmiać z byle czego.
18
Zafunduj sobie coś miłego dla ciała i umysłu. Jedź na wakacje, zapisz się na masaże, weź pachnącą kąpiel.
19
Twój sukces życiowy zależy od tego czy będziesz korzystać z nadarzających się możliwości rozwoju. Każdy mały krok to krok ku przyszłości.
20
Akceptuj rzeczy, których nie możesz zmienić. Wiedz, że zawsze znajdą się takie rzeczy, na które nie masz najmniejszego wpływu i ich nie zmienisz w żaden sposób.
21
Skup się na pozytywnych rzeczach, które cię aktualnie otaczają w życiu. Zawsze znajdziesz jakieś plusy.
22
Miej pozytywną postawę.
23
Nie chowaj niechęci ani urazy, zwłaszcza do wydarzeń z przeszłości.
24
Wiedz, kiedy przestać się czymś zajmować. Niektóre rzeczy nie są warte wysiłku i czasu, który im poświęcasz.
25
Poświęcaj więcej czasu na rzeczy, które są dla ciebie ważne i sprawiają ci przyjemność np. rodzina, podróżowanie, przyjaciele.
26
Skup się na rozwiązaniu a nie na problemie.
27
Bądź pozytywnym przykładem dla swoich dzieci, przyjaciół, rodziny czy kolegów z pracy.
28
Wykorzystuj w pracy swoje pożyteczne umiejętności.
29
Miej hobby, którym będziesz mógł się codziennie zajmować w czasie wolnym (czytanie, łowienie ryb, majsterkowanie, gotowanie, szycie).
30
Jeśli to konieczne popracuj nad swoim wyglądem zewnętrznym.
31
Nie zapominaj o odpoczynku. Umożliwi ci on na poparzenie na wszystko z innej perspektywy.
32
Naucz się czegoś nowego. Stałe zwiększanie wiedzy jest niezmiernie ważne w życiu.
33
Żyj z pasją. Podchodź do wszystkiego co cię otacza z miłością i pasją.
34
Bądź wytrwały w swoich staraniach. Wytrwałość to jeden z kluczy do sukcesu.
35
Postaraj się mniej martwić. Martwienie się jest przyczyną stresu.
36
Ciesz się z sukcesów innych ludzi.
37
Bądź zdeterminowany i zmotywowany, aby osiągnąć to co zaplanowałeś.
38
Naucz się próbować nowe rzeczy. Może to być zarówno nowa potrawa jak i skok z bungee.
39
Zwiększ swój sukces poprzez uczenie się na własnych błędach. Dokładni przeanalizuj swoje niepowodzenia, aby w przyszłości nie powtarzać błędów.
40
Zawsze miej jakiś cel. Jeśli osiągniesz już jakiś, zaplanuj kolejny.
41
Wprowadź w życie praktykę przebaczania.
42
Unikaj chaosu. Zarówno twoje myśli i plany powinny być zorganizowane.
43
Zadbaj o pozytywną atmosferę w pracy i w domu.
44
Przeczytaj kilka książek lub artykułów na temat motywacji.
45
Zawsze myśl o sobie pozytywnie.
46
Miej wysokie ambicje.
47
Wizualizuj szczęśliwe myśli. Wyobrażaj sobie sytuację, którą chcesz urzeczywistnić i pozwól jej przenieść się z twojej głowy do realnego świata.
48
Chodź wyprostowany z uniesioną głową.
49
Uśmiechaj się tak często jak tylko możesz. Uśmiech często kojarzony jest ze szczerością.
50
Pamiętaj, że życie jest krótkie i musisz je wykorzystać jak najlepiej potrafisz.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

sposoby na zmęczenie
depresja młodzieńcza
Jak pomóc przyjacielowi, który chce popełnić samobójstwo?

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

Ilo
11.04.2016
Jestem strasznym nerwosem i chce to zmienic. Czytajac ten artykul od razu mi lepiej. Chcialabym z kims o tym pogadac. ...ale z kim? :(
Polak
11.05.2015
Ciężko być optymista w Polsce, widząc jak nasza ojczyzna umiera, a świat przygotowuje się do wojny. Pozdrawiam.
Maddie
03.02.2014
Jeszcze rok temu leczyłam się na depresję a dzisiaj jestem uśmiechniętą optymistką i kocham życie :)
kapikol
13.06.2013
bo pozytywne myślenie wydłuża przyrodzenie
Andzia
18.03.2013
Wierze ze sie uda :)
Od teraz jestem optymistka:Dhehe
Calineczka
26.02.2012
Optymistka;)
Może spróbuję i się uda .
kas
04.12.2011
Od dzis pelną para Optymistka;)
Optymistka od dziś ;)
06.11.2011
Od dziś jestem optymistką optymizm jest zajebisty !!!!!!! :D:D:D:D:D:D:D:D:D
Mateusz
10.04.2011
może mi tez się uda dopracować te punkty ;D
---> 10.05.2001 19:15 :P
Prawy
18.01.2011
Może wreszcie zacznę się cieszyć z życia ^^. Dzięki:)