żarówki

Jak oszczędzać światło?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
żarówki
1 z 5

Pochmurne, deszczowe dni zmuszają do częstszego niż zwykle włączania światła, by latem w mieszkaniu nie było ponuro. Jak inaczej i taniej rozjaśnić wnętrza? Przede wszystkim w świetle okien nie zostawiajmy ciemnych zasłon. Jeśli jednak musimy zawiesić tkaninę, powinna być zwiewna i lekka. Żaluzje i wertikale są doskonałym rozwiązaniem, gdy możemy pozwolić sobie na pełne odsłonięcie okna.

1
Kolory

Im jaśniejsze ściany, tym większe wydaje się wnętrze. Nie musimy malować mieszkania. Jeśli mamy ciemne meble, ciemną podłogę, wystarczy zadbać o wymianę takich elementów wystroju, jak dywaniki. Wybierzmy o kilka tonów jaśniejsze od podłogi lub narzuty na krzesła i łóżka. Pastelowe róże, delikatne błękity, czy odcienie słońca rozświetlą pokoje. Nawet w ciemniejszych pomieszczeniach warto znaleźć miejsce dla intensywniejszych kolorów, by podkreśliły jasne przestrzenie – pomalujmy nimi najwęższe kawałki ścian, na przykład przy oknach (glify).

2
Faktury

Gładkie, błyszczące powierzchnie mebli naturalnie odbijają światło. W ciemnych mieszkaniach warto też podłodze nadać połysk, lakierując ją. Odbijane promienie światła sprawią, że wnętrze stanie się jaśniejsze. Jeśli podłogę zakrywamy dywanem, nie wybierajmy intensywnego wzoru.

3
Oświetlenie

Dobre oświetlenie pomieszczenia sztucznym światłem powinno być energooszczędne i przemyślane. Bardzo małe mieszkanie z małymi oknami ratujemy intensywnym oświetleniem górnym – świetlówkami. Kinkiety, lampy stojące, oświetlenie pod szafkami lub nad blatami potrzebne jest tylko w oddalonych od okna zakamarkach.

4
Jakie żarówki?

Moc żarówek led nie przekracza kilku watów. Warto stosować je do podświetlania blatów, obrazów oraz schodów. Świetlówki do lampek i pokojów muszą na etykiecie mieć informację na temat klasy efektywności energetycznej (na przykład: moc maksymalna 27 W to klasa energetyczna A, czyli bardzo dobra).

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane