pchła

Jak skutecznie walczyć z pchłami?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Krwiopijcze, ciemne żyjątka, które zdarza nam się zauważyć na skórze pupila, to zaledwie... 5 procent (!) całej rodziny zamieszkującej wraz z... wami. Najwięcej pcheł, w postaci larw, mieszka w szparach podłogi, w meblach i na posłaniu zwierzęcia. Pamiętaj, by wyparzać szczotki twojego czworonoga. Nanosząc preparat antypchelny, chroń oczy i nos pupila. Sprawdzaj sierść psa po powrocie z lasu.
1
Jak zwalczać?

Na nic zda się odpchlenie czworonoga, jeśli najpierw nie usuniesz pcheł z jego otoczenia. Legowisko wypierz (w jak najwyższej dopuszczalnej temperaturze), starannie odkurz podłogę (uwaga na szpary!) i dywany, zmywalne powierzchnie przetrzyj mocnym roztworem octu. Po sprzątaniu nie zapomnij usunąć worka z odkurzacza – mogą w nim być larwy pcheł.
2
Oczyść pupila

Zaatakowanego przez pchły czworonoga dobrze jest wykąpać w specjalnym szamponie usuwającym pasożyty. Kolejny krok to zabezpieczenie pupila na przyszłość. Można to zrobić albo zakładając mu specjalną obrożę, albo zakraplając na kark specjalny preparat weterynaryjny (2 dni przed zabiegiem i 2 dni po nim nie kąp jednak pupila). Preparat taki działa także na larwy pcheł znajdujące się w otoczeniu zwierzaka. Nie tylko dom Walka z pchłami powinna objąć wszelkie miejsca, w których przebywał zwierzak – także np. samochód (w tapicerce mogą być larwy).
3
Nie tylko dom

Walka z pchłami powinna objąć wszelkie miejsca, w których przebywał zwierzak – także np. samochód (w tapicerce mogą być larwy).
4
Czesanie dla urody i zdrowia

Najłatwiej jest sprawdzić ewentualną obecność pasożytów, przeczesując sierść zwierzęcia bardzo gęstym grzebieniem lub szczotką.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane