krewetki

Jak podawać krewetki?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Dania z ich udziałem należą do wykwintnych, warto więc urozmaicić nimi menu. Podawaj je na przystawkę, jako dodatek do sałatek, pizzy czy ryżu. Świeże, mrożone, w skorupkach lub bez, a nawet w zalewie. Warto je jeść, bo zawierają sporo białka, wit. z grupy B, selen i inne mikroelementy. I są niskokaloryczne! Mrożone krewetki powinno się rozmrażać tuż przed przygotowaniem, dosłownie na chwilę zanurzając je we wrzącej wodzie.
1
W białym winie

Popularnym i niemal ekspresowym daniem są krewetki w białym winie. Na patelni zeszklij szalotki i czosnek, wrzuć krewetki. Lekko podsmaż i dodaj białe wino. Zagęść danie serkiem kremowym, dopraw mieloną papryką i posiekaną natką. Krewetki podawaj z makaronem lub grzankami.
2
Pyszna zupa na różne okazje

Białe wino i krewetki pasują do siebie także w zupie. Jak ją zrobić? Rozpuść najpierw masło, dodaj mąkę, sól, pieprz, bulion w proszku, zeszkloną cebulę i śmietanę. Białe wino zagotuj z kostką rosołową, krewetkami i pokrojonymi paluszkami krabowymi. Wymieszaj wszystkie składniki, zupa gotowa! A jeśli wolisz zupę krem, ugotuj marchew i pietruszkę na wywarze, w którym gotujesz krewetki. Zmiksuj je i warzywa na gładką masę, dolej szklankę wywaru, zasmażkę z masła i mąki, i przypraw. Serwuj na ciepło lub zimno ze szczypiorkiem i śmietaną.
3
A może gulasz?

Z krewetek i świeżych ryb (łososia, dorsza) przyrządzisz pikantny gulasz. Potrzebny jest filet rybny i ugotowane krewetki. Gotuj razem czosnek, cebulę, paprykę i imbir, pomidory z puszki, kawałki ananasa i mleczko kokosowe. Na koniec dodaj pokrojoną rybę i krewetki. Dopraw do smaku. solą, pieprzem, cukrem, a na talerzu dekorujemy natką kolendry.
4
Sałatki z krewetkami

Jeśli lubisz sałatkę z dodatkiem krewetek koktailowych to, by nabrały smaku, ugotuj je w wodzie z vegetą. Takie krewetki nadają się do sosów i sałatek. W sałatkach krewetki lubią towarzystwo majonezu, tabasco i sosu czosnkowego, a podaje się je najczęściej na lodowej sałacie. Do krewetek pasują: papryka, czosnek i zielony groszek oraz awokado. Pamiętaj, by krewetki zawsze gotować krótko, bo im dłużej będą we wrzątku, tym bardziej nabiorą gumowego smaku.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane