skurcze mięśni

Jak zapobiegać kurczom mięśni?

DoktorekDoktorek - specjalista Tipy.pl

Nagłe skurcze mięśni mogą być bardzo bolesne. Kurcz najczęściej pojawia się w łydkach, czasami w stopach czy rękach. Skurcze mięśni pojawiające się nocą zaburzają nasz sen zaś te, które atakują podczas pływania mogą być nawet niebezpieczne dla naszego życia.

Przyczyny skurczy mięśni to między innymi nadmiar kwasu mlekowego po wysiłku, uszkodzenie nerwu powstałego w skutek powtarzania tego samego ruchu, niewygodna pozycja siedzenia lub leżenia czy nieprawidłowe krążenie krwi.

1
Dieta na skurcze mięśni

Aby zapobiegać częstym skurczom mięśni należy jeść duże ilości zielonych jarzyn takich jak natka pietruszki czy rzeżucha, świeże owoce, kasze, nabiał. Dzięki temu dostarczysz mięśniom odpowiednich składników do ich prawidłowego funkcjonowania takich jak magnez, żelazo, wapń, potas i cynk. Staraj się pić jak najwięcej wody.

2
Sposób ćwiczeń

Jeśli uprawiasz sport, który polega na powtarzaniu tych samych ruchów jak np. bieganie czy pływanie, staraj się co pół godziny robić pięciominutową przerwę, podczas której na przemian napinaj i rozluźniaj mięśnie.

3
Przed ćwiczeniami

Zanim przystąpisz do ćwiczeń wykonaj ćwiczenia rozciągające oraz krótką rozgrzewkę.

4
Skurcze mięśni w nocy

Zanim położysz się spać weź gorącą kąpiel i zadbaj, aby podczas snu było ci ciepło.

5

Sólna a skurcze mięśni

Jedz odpowiednią ilość soli. Niedobór soli lub jej nadmiar może być przyczyną powstawania kurczy mięśni.

6
Zioła

Zanim położysz się spać napij się naparu z kaliny koralowej, rumianku lub werbeny pospolitej.

Powiązane porady

zgrabne pośladki
Bieganie w ciąży
dieta, bieganie, odchudzanie, jak biegać, plan treningowy, trening, fitness

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

ania.doradca.ladeevit
22.02.2013
Zgadzam się. Skurcze występują nie tylko u sportowców po intensywnych ćwiczeniach, ale też w stanach niedoborów witaminowych, np u kobiet ciężarnych.