smażona ryba

Jak smażyć rybę - porady

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Ryby to niezastąpione źródło wielu cennych dla naszego organizmu składników. Oczywiście nie bez znaczenia są też ich wspaniałe walory smakowe,z uwagi na które tak wiele osób uwielbia dania rybne. Nie da się ukryć, że najzdrowsze ryby to te pieczone w piekarniku, dlatego też takie właśnie jedzmy najczęściej. Jeśli jednak najdzie nas ochota na pyszną smażoną rybkę, warto wiedzieć, na czym najlepiej ją smażyć i jak przygotować panierkę, by nie przywierała do patelni ani nie odpadała.
1
Na czym smażyć?

Ryby smażymy na oleju, oliwie lub maśle. Nigdy na słoninie i smalcu. Jeśli do smażenia wybieramy masło, to tylko klarowane. Nie pali się w wysokich temperaturach i nie wsiąka w smażone potrawy. Naszej rybce nada cudowny maślany smak oraz aromat.
2
Rumiana panierka

Panierka zyska piękny, rumiany kolor, jeśli do mąki, w której obtaczamy rybę, dodamy szczyptę mielonej papryki.
3
Bez zapachu

Aby zniwelować silny zapach towarzyszący smażeniu ryb, należy do oleju włożyć obrany i pokrojony na kawałki ziemniak. Można też skwierczący na patelni tłuszcz skropić kilkoma kropelkami soku z cytryny.
4
Bez zapachu

5
Panierka nie odpadnie

Żeby panierka dobrze przylegała i nie oddzielała się podczas smażenia, filet rybny musimy całkowicie rozmrozić i osuszyć papierowym ręcznikiem.
6
Na złoty kolor

Filety rybne przyrumienią się na złoto i będą pikantniejsze, gdy do panierunku dodamy starty parmezan.
7
Delikatniej

Przed smażeniem rybę warto skro pić sokiem z cytryny – będzie delikatniejsza w smaku.

Powiązane porady

Czyszczenie ryby
ryby
posiłek dla niemowlaka

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

blick
31.12.2015
najlepiej to na ropie naftowej ,dieslu / porady dla debili ,,,kolejne