komar

Jak chronić się przed komarami i meszkami?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Każdy pobyt na świeżym powietrzu, szczególnie po zachodzie słońca lub wśród zieleni potrafią uprzykrzyć wyjątkowo aktywne w tym roku komary i meszki. Ukąszenia komarów mogą być tylko nieprzyjemne, ale już meszek – także niebezpieczne! Jak się przed nimi chronić? Na szczęście istnieją sprawdzone sposoby walki z tymi gryzącymi latającymi natrętami. Poznaj je już dziś!
1
Meszki

W odróżnieniu od komarów meszki mogą także atakować w ciągu dnia. Nie należy ignorować takiego ugryzienia, gdyż wstrzykiwana przez meszki toksyczna ślina może wywołać reakcję alergiczną. I to nawet u osób, które wcześniej nie były uwrażliwione.

Najlepszym zabezpieczeniem jest oczywiście jak najszczelniejsze zasłonięcie skóry ubraniem. Jednak latem może to być uciążliwe. Dobrym sposobem, poza zastosowaniem środków odstraszających owady, jest także zażywanie (z umiarem) witaminy B.

Gdy dojdzie do ukąszenia przez meszkę, należy miejsce przemyć spirytusem i nałożyć środek zmniejszający swędzenie. Choć to trudne, nie należy drapać bąbla, bo możemy spowodować groźne zakażenie!
2
Komary

Wstrzykiwany przez nie jad może być bardzo uciążliwy, choć nie niebezpieczny, jak w przypadku meszek. Jako zabezpieczenie dobrze sprawdzają się żele i spraye odstraszające owady, a po ukąszeniu – maści na swędzenie.

W mieszkaniu możesz włączyć też elektryczny wkład przeciw komarom. W każdym przypadku ukąszenia dobrze sprawdzi się zażycie rozpuszczonej tabletki wapnia. Odczula skórę i zmniejsza uczucie swędzenia.
3
O tym pamiętaj

Alergicy – ukąszenie przez meszkę, szczególnie w okolicy krtani może być bardzo niebezpieczne. Ich ślina wywołuje duże obrzęki i zaczerwienienia. Po ukąszeniu natychmiast zażyj wapń i leki przeciwalergiczne. Skonsultuj się także z lekarzem.

Olejki eteryczne – pamiętaj, by stosować je w przewiewnych pomieszczeniach, ale nie w pokoikach dzieci poniżej 3. roku życia. W słoneczne dni nie odstraszaj owadów olejkami cytrusowymi, gdyż mają działanie fotouczulające.

Po ukąszeniu – przemyj miejsce spirytusem i nałóż środek odczulający lub zapobiegający swędzeniu. Pod żadnym pozorem nie rozdrapuj bąbla, szczególnie po ukąszeniu meszki. Może się wdać zakażenie, które jest niebezpieczniejsze od samego ukąszenia.

Naturalne odstraszacze: Z roślin sprawdza się: lawenda, komarzyca, bazylia, kocimiętka, pelargonie lub suszony wrotycz pospolity.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

komary odstraszanie
Domowy sposób na komary i kleszcze
komar

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane