róże w wazonie

Jak pielęgnować kwiaty w wazonie?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Jedna z piękniejszych ozdób naszego mieszkania, jesienią zimą jest niestety bardzo kosztowna. Co robić, żeby kwiaty w wazonie stały jak najdłużej? Przede wszystkim codziennie przycinajmy końcówki pędów ostrym nożem pod kątem 45º i obmywajmy wodą. Usuwajmy liście, by mocząc się w wodzie, nie rozpoczynały procesu gnilnego. O czym jeszcze musimy pamiętać, jeśli chcemy przedłużyć trwałość ciętych kwiatów?
1
Warunki, w których dłużej wytrzyma nasz bukiet, służą również naszemu zdrowiu! W pokoju utrzymujmy temperaturę 18-21ºC i wilgotność około 60%.
2
Co rano zraszajmy bukiet spryskiwaczem. Nie ustawiajmy wazonu bezpośrednio przy oknie – słońce nie jest dla niego korzystne. Dłuższe życie bukietom zapewnimy odpowiednio je dokarmiając. Dlatego do wazonu wlewamy najlepiej źródlaną wodę.
3
Jeśli takiej nie mamy, kranową wodę odstawiamy na dobę w chłodne miejsce. Wymieniamy ją codziennie! Do wody możemy również dodać preparat przedłużający trwałość kwiatów ciętych – można je kupić w kwiaciarni. Do wody możemy dodać kwasek cytrynowy i cukier – po szczypcie. Kwasek obniży odczyn wody i zahamuje rozwój drobnoustrojów, a cukier dostarczy kwiatom pożywienia.
4
Węgiel medyczny wrzucony do wazonu również pomaga dłużej utrzymać bukiet w dobrej kondycji. Wrzucamy go do świeżej wody codziennie. Jeśli bukiet zrobiony jest z róż, przed podcięciem i wsadzeniem do wazonu, dobrze jest pęk w całości zanurzyć w chłodnej wodzie w wannie.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane