czyste okna

Jak myć okna, czyścić rolety i prać firanki?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Świeżo umyte okna, czyściutkie rolety czy wyprane i wykrochmalone firanki to prawdziwa ozdoba każdego mieszkania. Kiedy cały dom lśni i pachnie czystością, a przez umyte szyby dociera więcej słońca, i my sami czujemy się lepiej. Jak zabrać się do takiej pracy? Przede wszystkim okna najlepiej myć w pochmurny, ale nie deszczowy, dzień. W słoneczny, okna schną zbyt szybko i pojawiają się na nich smugi, które psują cały efekt.
1
Framugi przed myciem dokładnie oczyść zmiotką z kurzu i resztek brudu. Przygotuj miseczkę z ciepłą wodą, wymieszaną z uniwersalnym płynem do zmywania (czy np. płynem do mycia drewna). Gąbką umyj dokładnie rogi framug, potem całe ramy. W razie potrzeby wodę wymieniaj.
2
Szyby najpierw przemyj wodą z płynem do naczyń. Potem do czystej dolej octu i znów przetrzyj okna albo wykorzystaj gotowy płyn do szyb w spryskiwaczu. Wypoleruj okna miękką szmatką. Z zewnątrz przecieraj je pionowo, wewnątrz – poziomo. Będziesz wiedziała, gdzie zostały smugi.
3
Parapety wyczyść na mokro. Te z tworzyw sztucznych myj ciepłą wodą z płynem do mycia naczyń, osusz flanelką. Te z konglomeratu – wodą z dodatkiem proszku do prania. Zostaw płyn na parapecie na ok. 40 min i spłucz. Drewniane spryskaj środkiem do drewna i wytrzyj papierem.
4
Firanki przed praniem wytrzep z kurzu. Potem namocz je w wodzie z dodatkiem proszku do prania. Wypierz ręcznie lub w pralce, nastawionej na 30ºC. Możesz do płukania dodać łyżkę soli kuchennej lub soli do firan. Wilgotne rozwieś na oknie.
5
Rolety obmieć całe z obu stron. Rzymskie wypierz w letniej wodzie. Żaluzje zmyj wilgotną ściereczką, zamoczoną w wodzie z łagodnym detergentem. Zasuń je i wytrzyj listwę po listwie. Potem obróć pióra, zmyj je po drugiej stronie.
6
Karnisze wytrzyj wilgotną ścierką. Do aluminiowych użyj wilgotnej, potem osusz je papierowym ręcznikiem. Drewniane czyść na sucho, bo używanie wody zmniejsza ich trwałość. Natrzyj je środkiem do pielęgnacji drewna.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

klaudpot
29.12.2018
Ostatnio coraz więcej się pojawia firm sprzątających i ceny coraz niższe za te usługi. W moim biurze tez zlecam sprzątanie firmie zewnętrznej i to znacznie lepsza opcja niż angażowanie pracowników albo zatrudnianie pani sprzątającej