naczynia w zmywarce

Jak prawidłowo używać zmywarki?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Zmywarka jest bardzo przydatna w kuchni. Kiedyś uważana za luksus, dziś pojawia się w coraz większej ilości polskich domów. Nic dziwnego, któż lubi stać nad zlewem pełnym brudnych naczyń? Niestety, choć z roku na rok rośnie popularność tego urządzenia, nie zawsze wiemy, jak z niego korzystać, by efekty mycia były najlepsze, a sprzęt długo nam służył. O czym należy pamiętać korzystając ze zmywarki?
1
Naczynia nie powinny się stykać. A zanim włożysz je do zmywarki, usuń z nich resztki potraw, zwłaszcza twarde, takie jak pestki czy kości. Bardziej zabrudzone talerze i garnki układaj zawsze w dolnym koszu, a szklanki, kieliszki, filiżanki – w górnym.
2
Łyżki i widelce włóż do koszyka trzonkami do dołu, a noże ostrzami w dół albo ułóż je poziomo w górnym koszu. Wcześniej opłucz sztućce, bo kwaśne i słone resztki mogą spowodować ciemny nalot. Nie przeładowuj koszyka, by woda miała dostęp do sztućców. Wyjmij je tuż po zakończeniu zmywania, gdyż wilgotne środowisko sprzyja korozji. By jej uniknąć, nie wlewaj środków czyszczących bezpośrednio na sztućce.
3
Nie myj w zmywarce porcelany i kryształów ani drewnianych sztućców i naczyń, przedmiotów aluminiowych ani sreber. Nie należy łączyć sreber ze stalą oksydowaną – może zajść reakcja chemiczna tworząca ciemny nalot. Większość naczyń stołowych nadaje się do zmywarki, ale najlepiej to zawsze sprawdzać (naczynia przystosowane do zmywarek mają na denku rowek). Gdy zabraknie ci proszku do zmywarki, przygotuj go sama: zmieszaj 2 łyżki sody i 2 łyżki boraksu.
4
Oto sposoby na pielęgnację zmywarki i jej nietypowe wykorzystanie:
– Raz na miesiąc uruchamiaj pustą zmywarkę tylko ze środkiem do mycia zmywarek, by ją wyczyścić.
– Gąbkę do zmywania naczyń włóż do zmywarki razem z naczyniami, by wysoka temperatura i środek do mycia naczyń zdezynfekowały myjkę.
– W zmywarce możesz doskonale umyć klocki lego i inne plastikowe zabawki.
– Jeśli jakiś czas nie używasz zmywarki, warto skropić jej wnętrze białym octem winnym – dzięki temu będzie świeżo pachniała.

Powiązane porady

kuchnia
zmywarka
zmywarka

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane