mycie podłogi

Domowe sposoby na czystą podłogę
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Marzysz o czystych i lśniących podłogach? Zastanawiasz się jak to osiągnąć? Najważniejszym zabiegiem pielęgnacyjnym – zwłaszcza przy panelach i parkiecie – jest regularne odkurzanie lub zamiatanie podłogi. Usuwasz w ten sposób piasek, którego drobiny rysują lakierowaną powierzchnię. Z czasem w takie mikrouszkodzenia może wnikać wilgoć, a podłoga zacznie wtedy pęcznieć. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

1

Dwa w jednym Owinięta gazą miotła – tyle tylko potrzebujesz, by znacznie przyspieszyć sprzątanie podłogi. Zamieciesz i umyjesz podłogę za jednym razem, możesz też oczyścić nią dywan z sierści zwierząt.

2

Aromatycznie Zmieniasz worek na kurz w odkurzaczu? Na nowy nanieś 2–3 krople olejku zapachowego, a przy następnym sprzątaniu w mieszkaniu będzie unosił się miły zapach.

3

Bezpiecznie Parkieciarze radzą, by lakierowanej drewnianej podłogi nie zmywać niczym innym, jak tylko wodą z płynem do naczyń. Dzięki temu podłoga jest odtłuszczona i nie powstaje na niej film, w który wnika kurz.

4

Uniwersalny ocet Dodaj jego odrobinę do ciepłej wody. Taką mieszanką możesz umyć podłogę pokrytą zarówno panelami, jak i kaflami. Będą błyszczeć! Minus? Mieszkanie trzeba będzie wywietrzyć, bo ocet zostawi charakterystyczną woń…

5

Zawsze wyżymaj Mop lub szmatka, którą myjesz podłogi, musi być bardzo mocno wyżęta! Wiele z nas lekceważy to zalecenie specjalistów, a potem... martwi się wyginającymi krawędziami paneli i wypaczonymi klepkami. Masz podłogi olejowane? Można je czyścić tylko na sucho!

6

Błyskawicznie Zainwestowałaś w duży, płaski mop z mikrofibry? Świetnie – znacznie szybciej uporasz się ze sprzątaniem. Pamiętaj jednak, że piorąc mikrofibrę, nie wolno stosować płynu do płukania tkanin. Grozi to utratą jej „magicznych” czyszczących właściwości.

7

Panele bez kurzu i smug Panele zmywaj zgodnie z kierunkiem ich ułożenia. Ewentualne smugi będą mniej widoczne. Zauważyłaś, że panele przyciągają kurz? Czyść je wodą z dodatkiem płynu do płukania – działa antystatycznie.

8

Ekosposoby Jasne fugi szybko doczyścisz papką z sody i wody (możesz dodać kilka kropli soku z cytryny). Zanim zabierzesz się do sprzątania, koniecznie załóż rękawiczki. Taka domowa mieszanka może bowiem podrażnić skórę.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

Asia
24.07.2019
najlepszy sposób na czyste, ładne, zadbane podłogi to mop parowy. kupiłam jakiś czas temu urządzenie i czyszczę nim podłogi tylko parą wodną, bez chemii. Brud schodzi szybko, a podłoga dobrze wygląda i szybko wysycha
Miszon
17.07.2019
najlepsze są mopy parowe, do tego zabijają bakterie, sam mam niedrogi i przy prawie codziennym używaniu, działa bez zarzutu.
Anka
30.12.2018
Ja mam w całym mieszkaniu panele drewniane i myje je głównie czystą wodą. Mało się brudzą i nie wchłaniają żadnych plam i okazuje się, że takie mycie jest w zupełności wystarczające, żeby podłoga była czysta. To znacznie mniej absorbujące niż mycie parkietu albo doszorowywanie fug w płytkach
Majki
14.09.2018
trzeba wiedzieć jeszcze, jak pielęgnować panele.
maroczka
05.11.2017
wazny jest DOBRY odkurzacz. tj taki malutki, bez kabla, ktory sam ogarnia podloge. na podstawie wieloletnich doswiadczen w zawodzie kury domowej ;))
sprzatacz
12.10.2017
codziennie zderzam się z problemem mycia podłogi a to smugi, a to zamazy, z podłogami to jest tak, że nie tylko mop ale również należy dobrać odpowiedni płyn należy do rodzaju podłogi. Doskonałą chemię profesjonalną dostaniecie w firmie www.cleanmed.com.pl
serdeczne polecam