karmnik z kokosa

Jak szybko zrobić karmnik dla ptaków?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
karmnik z kokosa
1 z 4
To już postanowione: chcesz ugościć na balkonie rozćwierkanych skrzydlatych przyjaciół, fundując im porządną stołówkę w postaci karmnika. Pozostaje tylko jeden, niestety kluczowy, problem. Jesteś na bakier z majsterkowaniem, zatem zrobienie karmnika z desek przekracza twoje możliwości. Nie przejmuj się, młotek i deski nie będą potrzebne! Na balkonie lub w lesie wywieś sprytne urządzenia z… niepotrzebnej siatki po warzywach, połówek kokosa lub litrowej plastikowej butelki.
1
karmnik z siatki po warzywach
Siatka po warzywach

Po wyjęciu z niej warzyw dokładnie myjemy ją w ciepłej wodzie. Słoninę kroimy i wytapiamy z niej tłuszcz. Do lekko podstudzonego wrzucamy pestki słonecznika, różne kasze (ale nie paloną gryczaną!).

Tłuszcz z nasionami po przestygnięciu uformujmy w walec w lnianej ściereczce. Włóżmy do lodówki na kilka godzin. Siatkę wiążemy w supeł, wsadzamy do środka walec i górę siatki wiążemy, ale w podwójny supeł. Karmnik nadziewamy na gałąź.
2
karmnik dla ptaków z kokosa
Kokosowe połówki

Jeśli kupiliśmy kokos i zużyliśmy jego serce, śrubokrętem wydrążmy dwie dziury w łupinie. Przez dziury przeciągamy gruby sznur i wiążemy na mocny supeł. Na nim zawieszamy karmnik na gałęzi.

Zalepiamy od strony zewnętrznej dziurki taśmą klejącą i do łupiny wlewamy tłuszcz z nasionami. Gotowy karmnik wsadzamy jeszcze do lodówki na kilka godzin. Wieszamy na gałęzi.
3
karmnik z butelki
Plastikowe butle

Litrową butelkę myjemy i suszymy. Ostrymi nożycami robimy po środku otwór wielkości sikory. Wsypujemy wymieszane kasze (nie chleb!). Zakręcamy górę korkiem, a wokół niego zawiązujemy sznur, na którym zawieszamy karmnik.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane