grzybica pochwy

Jak leczyć grzybicę pochwy domowymi sposobami?

Hallina - specjalista Tipy.pl
grzybica pochwy
1 z 7

Nie ma nic bardziej frustrującego dla kobiety jak grzybica pochwy. Okazuje się, że przypadłość ta dosięga kobiet w każdym wieku. Najbardziej na grzybice pochwy narażone są kobiety w okresie okołomenopauzalnym, borykające się ze zmianami hormonalnymi oraz narażone na bardzo duży stres.

Poniżej znajdziesz parę sposobów na pozbycie się tej uciążliwej dolegliwości:

1
leczenie grzybicy pochwy - krok 1
Gól miejsca dokoła pochwy. Włosów nie musisz całkowicie zgolić, wystarczy że je skrócisz, skóra będzie mogła lepiej oddychać. Grzyby kochają ciepłe, ciemne i wilgotne miejsca. Przycinaj włosy jak najkrócej, wówczas grzyby nie będą miały doskonałych warunków do rozmnażania się.
2
leczenie grzybicy pochwy - krok 2
Nie używaj perfum we wrażliwych miejscach. Grzybica pochwy może być skutkiem alergii na perfumy, mydło, proszki do prania, a nawet papier toaletowy. Myjąc się w wannie bądź pod prysznicem omijaj strefy wrażliwe. Te przemywaj wyłącznie czystą wodą z dodatkiem mydła dla dzieci (nie podrażnia i nie zaburza naturalnego pH okolic intymnych). Podczas dłuższej kąpieli w wannie możesz wlać do wody odrobię octu jabłkowego.
3
leczenie grzybicy pochwy - krok 3
Nie noś ciasnych, opiętych jeansów. Ubieraj wyłącznie bawełnianą bieliznę.
4
leczenie grzybicy pochwy - krok 4
Zmniejsz spożycie kawy, alkoholu i napojów słodzonych. Dobrze smakują, ale są również wspaniałą pożywką dla grzybów.
5
leczenie grzybicy pochwy - krok 5
Zmiany hormonalne, nieregularne cykle menstruacyjne i stres mogą odgrywać znacząca role w sprzyjaniu grzybicy pochwy. Podcieraj się papierem toaletowym z góry na dół. Jeśli masz możliwość, skorzystaj z wkładek nasączonych olejkiem z oczaru wirginijskiego.
6
czosnek
Naturalne sposoby leczenia:

  • Wkładki nasączone oczarem wirginijskim zapewniają kojąca ulgę. Używaj wkładek 2-3 razy jeśli czujesz, że grzybica powraca.

  • Olejek z oregano - wspomaga organizm w walce z bakteriami i grzybami, w szczególności drożdżakami candida. Już 1% roztwór olejku całkowicie niszczy te grzyby. Możesz przyjmować go doustnie lub jako roztwór na skórę. Regularnie stosowany nie tylko wyleczy grzybicę pochwy, ale również zapobiegnie jej nawrotom w przyszłości.

  • Ocet jabłkowy: dodaj do wody odrobinę octu jabłkowego, namocz wacik i przemyj okolice pochwy. Może troszkę piec, ale pozwoli pozbyć się nieprzyjemnego zapachu.

  • Czosnek: posiada bardzo dużo właściwości leczniczych ale o pozbyciu się grzybicy zapomnij.

  • Soda spożywcza: odrobina sody dodana do wody doskonale łagodzi swędzenie i podrażnienie.

  • Olejek z drzewa herbacianego: kilka kropel na waciku sprawi ze poczujesz przyjemny chłód podczas swędzenia.

Jeżeli mimo stosowania wymienionych powyżej sposobów nie odczujesz ulgi, koniecznie skonsultuj się z lekarzem ginekologiem.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Jak leczyć grzybicę paznokci?
nadmierne pocenie się
pocenie się stóp

Podobne porady

Komentarze (62)

* Pola wymagane

elzbietta
11.09.2017
U mnie nie dość że miałam infekcje to jeszcze porobiły mi się ranki, tak swędziało, że nie dawałam rady... Od razu poszłam do lekarza i przepisał mi jakieś globułki dopochwowe (stosowałam je na noc) na recepte, nazwy nie pamietam niestety.
Fanwieslawa
13.02.2017
Wiesiu pewnie trzymasz to obok lekarstwa na raka ;)
wieslaw
24.10.2016
To nie taka prosta sprawa, jest to grzyb jednokomórkowy zwany Candidą i tylko ja wiem jak to wyleczyć.
Porter
19.09.2016
Kto to pisał? Autor nie rozróżnia grzybicy od infekcji bakteryjnych i uczuleń. A jeśli ktoś ma grzybicę przez kilka miesięcy to koże najwyższy czas, żeby wyleczyć partnera, co? Ginekolog nie pomyślał, że faceci są nosicielami bez objawów i ciągle nadkażaja, a partnerka się męczy? Niech mąż się nie wścieka tylko niechzacznie się myć pod napletkiem Ella.
Eva
16.08.2016
Może trochę banalne, też męczyłam się jakiś czas, nie byłam pewna, czy była to infekcja bakteryjna, czy wirusowa, dla mnie efekt podobny - irytujące upławy. Próbowałam różnych sposobów (chciałam poczekać z ciężką artylerią typu antybiotyki) - bez rezultatu. Przeczytałam gdzieś o stosowaniu do higieny intymnej zwykłego szarego mydła. Zaczęłam również prać w nim bieliznę. Trochę zabawy, bo trzeba to robić ręcznie, ale można tezż zetrzeć je na tarce i w postaci tzw. płatków mydlanych dodawać do pralki (najlepiej do środka). Problem po jakimś czasie zniknął. Odkryłam również, że szare mydło jest naprawdę bardzo fajnym środkiem piorącym. Efektywnie usuwa brud, ale nie pieni się aż tak bardzo, dzięki czemu łatwiej sie wypłukuje. Na rynku mozna znaleźć rózne szare mydła i trzeba zwrócić uwagę na skład (im krótszy tym lepiej), mydło szare nie powinno pachnąć perfumami i przede wszystkim powinno być w kolorze szarym. Najlepiej szukać w sklepach zielarskich lub na stoiskach tego typu, widziałam też w necie (ja kupuje w lokalnym sklepie zielarskim). Na pewno warto spróbować, bo problem jest dokuczliwy i nawracający, ja już prawie od roku nie widzę żadnych objawów. Muszę przyznać, że stosowałam również probiotyki doustne na florę dróg intymnych, ale samo stosowanie tych probiotyków w przeszłości mi nie pomogło, dopiero w połączeniu z higiena szarym mydłem - więc może ten mix okazał się sukcesem. komentarz
adi
03.08.2016
zacznijcie sie myc!!
Dianka34
21.06.2016
...nikt nie podpowiedział, że najlepszym lekarstwem są bakterie, które znajdują się chociażby w jogurcie naturalnym...Czytając kiedyś w drogerii skład leku ILADIAN pomyślałam sobie, że przecież bardzo podobne składniki są właśnie w jogurcie naturalnym. Gdy tylko czuję jakiekolwiek swędzenie po umyciu się stosuję na okolice intymne tenże właśnie jogurt...w naprawdę niewielkich ilościach. Dla mnie pomaga...zapomniałam już co to grzybica. Dlaczego nikt o tym nie mówi...tzn o stosowaniu naturalnych leków? Koncerny zbijają fortuny na naszej niewiedzy wciskając nam leki w niebotycznych cenach, które pomagają na jedno a szkodzą na coś innego.
nicka
12.05.2016
głupi artykuł, tematem jest jak wyleczyć , a w opisie co zrobić żeby nie mieć grzybicy!!!! ktoś to czyta zanim opublikuje?? czy zakładanie luźnych gaci wyleczy grzybicę?!miały być domowe sposoby leczenia, a nie głupoty o zapobieganiu, które każdy zna!
Jola
01.04.2016
Ja kiedyś usłyszałam od ginekologa że niektóre kobiety są bardziej poddatne na infekcje i że ja do nich należę. Nie chciałam w to wierzyć. Leczyłam się prawie rok, wypróbowałam już chyba wszystkie maści, globulki, kapsułki, probiotyki (lactovaginal - dopochwowy, invag - dopochwowy, provag - doustny), leczyłam chłopaka i któregoś dnia kiedy skończyłam koleje leczenie objawy ustąpiły. Nie wiem co mi do końca pomogło ale dieta bez cukrowa na pewno.
Ona
31.03.2016
Bardzo dobre jest srebro koloidalne