urwana ręka

Jak zrobić urwaną rękę, która się rusza?

jeanny - specjalista Tipy.pl
urwana ręka
1 z 13
Chcesz zrobić swoim znajomym przerażający halloweenowy żart? Spraw, by na pierwszy rzut oka wydawało im się, że w swojej dłoni ściskasz… urwaną rękę. I to rękę, która się rusza! Przerażające, prawda? Projekt ten jest niestety dość pracochłonny, zatem zacznij przygotowywać go na kilka dni przed Halloweenem. Ruchomy kikut przyda ci się też przy innych okazjach - na Prima Aprilis będzie jak znalazł.
P

rękawice robocze (długie, mocne, z wydłużonymi mankietami), bpusta butelka po szamponie (o walcowatym kształcie), rękaw starej koszuli, poliestrowe wypełnienie do poduszek, arkusz białego papieru, biała pianka do decoupage, druciany wieszak, rzep, farba w kolorze krwi, ostre nożyczki, klej w pistolecie na gorąco, taśma do pakowania, obcinacz do drutu; opcjonalnie: glina do upieczenia w piekarniku, klej typu Super Glue

1
Najpierw zdecyduj się, którą rękę chcesz wykorzystać do żartu i wybierz prawą lub lewą rękawicę. Tu pokazana jest rękawica prawa. Połóż ją na stole (grzbietem do blatu). Potem zrób w niej nacięcie według wzoru widocznego na fotografii obok. Pierwsze zagięcie linii znajduje się mniej więcej centymetr poniżej podstawy paców. Drugie zagięcie - u podstawy kciuka.
2
Przygotuj palce sztucznej dłoni. W tym celu wytnij z gąbki paski o szerokości ok. 1 cm. Cztery z nich powinny być nieco dłuższe od odpowiadających im palców. Piąty pasek, zastępujący kciuk, powinien mieć taką długość, jak odległość od czubka kciuka do nasady dłoni. Przy pomocy obcinacza utnij pięć kawałków drutu. Powinny być nieco krótsze od pasków z gąbki. Druty umieść w każdym z pięciu pasków. Dzięki nim będziesz mógł odpowiednio zgiąć każdy palec. Następnie nadaj palcom bardziej realistyczny kształt, stosując do tego poliestrowe wypełnienie. Na końcu obklej każdy z palców taśmą klejącą.
3
Teraz umieść wszystkie sztuczne palce w rękawicy.
4
Obetnij butelkę po szamponie w sposób widoczny na zdjęciu obok. Będzie ona imitować urwaną rękę. Nadaj ręce bardziej realistyczny kształt korzystając z wypełnienia do poduszek, a potem owiń ją białym papierem i sklej taśmą. Porównaj grubości obu rąk - prawdziwej i sztucznej.
5
Owiń rękę kawałkiem materiału pochodzącym z rękawa koszuli. Klejem w pistolecie przyklej papier do materiału w kilku miejscach. Po całkowitym owinięciu sztucznej ręki, połącz brzegi materiału za pomocą gorącego kleju w pistolecie.
6
Poszarp materiał z drugiego końca. Od strony, z której znajduje się poszarpany materiał i spód butelki po szamponie, przyklej wypełnienie do poduszek. Zrób to dokładnie - tak, by w żadnym miejscu nie było widać dna butelki.
7
Następnie pokryj to miejsce farbą w kolorze krwi. Postaraj się, by wyglądało ono jak najbardziej realistycznie. Potem tą samą farbą pomaluj obie rękawice. Nie zapomnij o takich detalach jak dodatkowe krople krwi w niektórych miejscach na tkaninie.
8
Sięgnij po prawą (wypchaną) rękawicę i za pomocą kleju na gorąco sklej ze sobą trzy palce: mały, serdeczny i środkowy. Nanieś klej na linię tuż pod nasadą czterech palców wypchanej rękawicy i przyklej kikut poszarpaną stroną w prawo. Teraz nałóż odrobinę kleju na wewnętrzną powierzchnię trzech wcześniej sklejonych palców i przyklej je do kikuta (muszą go obejmować).
9
Wytnij z tektury prostokąt i złóż go na pół. Dostosuj złożoną tekturę do wymiarów rękawicy. Przytnij ją tak jak na zdjęciu obok (pod linią nasady palców skośnie). Umieść tekturę wewnątrz wypchanej rękawicy i przyklej.
10
Przymocuj rzepy w miejscach pokazanych na fotografiach obok. Przy mankiecie rękawa z kikutem wytnij trójkąt o podstawie mniej więcej 5 cm (przyjrzyj się na zdjęciu, jak ma to dokładnie wyglądać). Zagnij kawałek tkaniny do środka.
11
Zagięcie powinno prezentować się dokładnie tak jak na pierwszej z fotografii obok. Dzięki rzepowi kikut powinien utrzymać się przy twojej dłoni (fot. 2).
12
Włóż rękę do rękawicy i zegnij swój nadgarstek pod kątem prostym. Twoja ręka powinna być uchwycona między kciukiem a palcem wskazującym rękawicy. Pamiętaj, by cały czas trzymać nadgarstek pod kątem prostym, wówczas twoja dłoń będzie znajdować się w jednej linii ze sztucznym kikutem. To właśnie dzięki temu oba te elementy będą wyglądać jak całość. Na lewą rękę załóż drugą rękawicę.
Strona 1 z 13

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

kgbhegiuthjdfihggfj
01.04.2016
ja niemoge