anemia u psów

Jak naturalnymi sposobami leczyć anemię u psa?

DiabloDiablo - specjalista Tipy.pl
Anemia (niedokrwistość) może być objawem wielu poważnych problemów wymagających natychmiastowego rozwiązania. Najczęstsza przyczyna utraty krwi u psów są: inwazja pcheł, rany wewnętrzne i zewnętrzne oraz inne choroby. Anemia objawia się osłabieniem, zmęczeniem, szybkim biciem serca i przyspieszonym oddechem. Właściciela powinny zaniepokoić białe (zamiast różowego) dziąsła i powieki psa. Jeżeli nie konsultowałeś się z lekarzem możesz skorzystać z poniższych wskazówek by pomoc swojemu psu.
1
Karm swojego psa mięsem bogatym w białko - mięsem z indyka, jagnięciny, wołowiny i kurczaka. Białko pomaga budować więcej czerwonych krwinek. Jeśli nie wiesz jaka porcja mięsa będzie odpowiednia dla twojego psa poradź się weterynarza.
2
Zastosuj surowy ekstrakt z wątroby. Ekstrakt bogaty w żelazo i kompleks witaminy B pomoże złagodzić anemię. Przed podaniem jej psu skonsultuj się z lekarzem weterynarii. Bez konsultacji możesz psu zaszkodzić, jeżeli cierpi on na zaburzenia czynności wątroby. Surowy ekstrakt (wyciąg) z wątroby dostaniesz w sklepach ze zdrową żywnością lub u weterynarza.
3
Dodawaj psu do jedzenia zboża, gdyż zawiera dużo chlorofilu. Chlorofil uczestniczy w budowie większej ilości czerwonych krwinek. Psy lubią smak pszenicy i jęczmienia. Jeżeli twój pies waży mniej niż 15 kg dawaj mu codziennie 1/4 łyżeczki, większe psy mogą dostawać 1-2 łyżeczki.
4
Podawaj psu witaminę C. Witamina C wspomaga absorpcję żelaza. Jeśli twój pies waży mniej niż 15 kg podawaj mu 250 mg 2 razy dziennie. Większym psom dawkuj 1000 mg na dobę.
5
Wzbogać menu psa. Wprowadź zieleninę, pokrzywę, koniczynę czerwoną i korzeń łopianu. Wzmocnią wątrobę, oczyszczą krew, pomogą w budowie nowych krwinek. Raz dziennie podawaj 1 łyżkę suszonych ziół na każde 30 kg wagi psa. Psy nie lubią zapachu korzenia łopianu. Najlepszym rozwiązaniem będzie zmieszanie razem wszystkich tych trzech suszonych ziół.
?

Wskazówki
* Niedokrwistość (anemia) może być poważną chorobą jeśli nie będzie leczona. Wskazówki weterynarza możesz uzupełnić domowymi metodami.

Powiązane porady

zadławienie psa
Pies w Sylwestra

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane