drapak dla kota

Jak można zrobić drapak dla kota?

angel11 - specjalista Tipy.pl
drapak dla kota
1 z 5
Każdy człowiek należący do kota (i proszę się nie spierać, że jest na odwrót) prędzej czy później dojdzie do wniosku, że trzeba kupić drapak. Tylko wówczas istnieć będzie szansa uchronienia przed kocimi pazurami nowych, kosztujących fortunę, tapicerowanych mebli. Zamiast kupować drapak w sklepie, zrób go własnoręcznie w domu. Instrukcję jego wykonania znajdziesz poniżej. Wbrew pozorom wykonanie takiego drapaka nie jest takie proste, ale naprawdę warto go zrobić!
P

wysoki na ok. 60 cm kawałek drewna o kwadratowm przekroju i grubości ok. 10 cm, kwadratowa płyta pilśniowa o grubości ok. 2-3 cm i przekątnej ok. 30 cm, papier ścierny, kilka metrów sznurka sizalowego średniej grubości. nietoksyczny klej do drewna, wiertarka, 4 długie śruby, nożyczki

1
Na początku oczyść i wygładź drewniany słupek za pomocą papieru ściernego.
2
Potem przyklej początek sznurka sizalowego u góry słupka. Oplataj nim szczelnie drewno, nie zapominając o tym, by jednocześnie cały czas przyklejać sznurek do słupka. Trzeba to robić starannie. Jeśli nie naniesiesz dostatecznej ilości kleju lub nie przytrzymasz sznurka wystarczająco długo (nim klej zwiąże), twoja praca pójdzie na marne - sznurek odczepi się od drewna.
3
Potem przyklej początek sznurka sizalowego u góry słupka. Oplataj nim szczelnie drewno, nie zapominając o tym, by jednocześnie cały czas przyklejać sznurek do słupka. Trzeba to robić starannie. Jeśli nie naniesiesz dostatecznej ilości kleju lub nie przytrzymasz sznurka wystarczająco długo (nim klej zwiąże), twoja praca pójdzie na marne - sznurek odczepi się od drewna. Obklej sznurkiem około ¾ długości drewnianego słupka, tak, by ¼ jego powierzchni pozostała nieowinięta. Teraz możesz obrócić drewniany pal do góry nogami i przywiercić do jego podstawy kwadratową płytę pilśniową. Najlepiej wwiercić po jednej śrubie w kazdy kąt podstawy słupka.
4
Teraz wystarczy tylko postawićdrapak w pokoju i czekać na reakcję kota. Kot zadowolony, meble uratowane - czego chcieć więcej?
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane