budka dla ptaków

Jak zrobić budkę dla ptaków z zegara?

miss60 - specjalista Tipy.pl
budka dla ptaków
1 z 8
Kiedyś w prawie każdym domu co pół godziny rozbrzmiewało charakterystyczne “kuku-kuku!”. Dźwięk ten wielu z nas po dziś dzień kojarzy się z dzieciństwem. Teraz popularne zegary z kukułką powoli odchodzą w zapomnienie. Nieużywane, zepsute czasomierze zalegają na strychach bądź trafiają na targi staroci. Jeśli lubisz ptaki, możesz takiemu zegarowi dać drugie życie zamieniając go na piękną budkę dla skrzydlatych przyjaciół. Jak to zrobić? Tego właśnie dowiesz się z artykułu!
P

stary zegar z kukułką, kawałek cienkiej płyty, wyrzynarka do drewna, nietoksyczna farba do drewna, nietoksyczny klej do drewna, wodoszczelny lakier do drewna, korki do wina, gałązki, siano, walcowaty kawałek drewna (na żerdkę)

1
Tak prezentuje się zegar przed przerobieniem go na budkę dla ptaków.
2
Na początku wymontuj z niego tarczę oraz znajdujący się wewnątrz mechanizm.
3
Otwór pozostały po tarczy będzie zbyt duży dla małych ptaszków. Sięgnij po kawałek cienkiej płyty, przytnij ją do rozmiarów budki, po czym wytnij w niej za pomocą wyrzynarki okrągły otwór.
4
Pomaluj płytę na wybrany kolor i przyklej ją do budki w sposób widoczny na zdjęciu obok. Aby zabezpieczyć drewno przed wilgocią, pokryj z zewnątrz całą budkę wodoszczelnym lakierem.
5
Teraz nadszedł czas na wypełnienie wnętrza budki. Doskonale sprawdzą się tu niepotrzebne korki do wina.
6
Na korkach umieść gałązki oraz siano. Nie zapomnij zrobić też żerdki przy wejściu do budki. Zrobisz ją z walcowatego kawałka drewna. Pamiętaj, by żerdkę tę również zabezpieczyć wodoszczelnym lakierem.
7
Kiedy wodoszczelny lakier wyschnie, wystarczy tylko powiesić budkę na wybranym drzewie i... czekać na pojawienie się rozśpiewanych, skrzydlatych gości. :)
Strona 1 z 8

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane