woda z cytryną

Jakie są skutki uboczne picia wody z cytryną?

KalinkaKalinka - specjalista Tipy.pl
woda z cytryną
1 z 5
Woda z cytryną jest niezastąpionym składnikiem każdej diety, w szczególności tej oczyszczającej organizm z toksyn. Cytryna zawiera składniki niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, takie jak witamina C, potas i błonnik. Jednak - tak jak wszystko – również woda z cytryną może mieć swoje skutki uboczne. Dzieje się tak wówczas, gdy spożywamy ją w nadmiarze. Co zatem może nam grozić?
1
erozja szkliwa
Erozja szkliwa

Spożywanie zbyt dużej ilości napojów o odczynie kwasowym (takich jak woda z cytryną) powoduje nadmierny kontakt szkliwa zębów z kwasami. Prowadzi to do erozji szkliwa sprawiając, że zęby stają się nadwrażliwe - w szczególności na pokarmy gorące i zimne. Żeby chronić zęby, pij kwaśne napoje przez słomkę. Jeżeli jest już za późno na profilaktykę, skonsultuj się z dentystą lub zacznij stosować specjalne pasty remineralizujące szkliwo.
2
zgaga
Zgaga

Dodawanie do wody zbyt dużej ilości cytryny może prowadzić do zgagi lub nasilać ją. Do zgagi dochodzi, gdy mięsień o nazwie zwieracz przełyku nie funkcjonuje prawidłowo, a kwas znajdujący się w żołądku cofa się do przełyku. Tak zwany refluks żołądkowo-przełykowy objawia się uczuciem pieczenia i palenia w przełyku i klatce piersiowej. Zrezygnowanie z produktów o odczynie kwasowym (w tym z kwaśnych napojów) pomoże zapobiec kolejnym atakom zgagi.
3
częstomocz
Odwodnienie

Rzadko, ale zdarza się, że woda z cytryną ma efekt moczopędny. Cytryny zawierają dużą dawkę witaminy C, znanego diuretyka. Wpływa ona na zwiększenie produkcji moczu, dzięki czemu organizm szybciej pozbywa się nadmiaru wody i sodu. O ile picie wody z umiarkowaną ilością cytryny (kilka plasterków) jest dla zdrowia bardzo korzystne, tak nadużywanie jej może w niektórych przypadkach doprowadzić do odwodnienia. Jeśli po spożyciu sporej ilości wody z cytryną czujesz pragnienie, zmniejsz ilość cytryny dodawanej do tego napoju.
4
woda z cytryną
Dodatkowe wskazówki

Nie stosuj terapii wodą z cytryną do leczenia chorób bez wcześniejszego porozumienia z lekarzem. Jeśli doświadczasz jakichkolwiek skutków ubocznych takiej terapii, przerwij ją. Jeśli zależy ci na dostarczeniu organizmowi dziennej dawki witaminy C, zrób miksturę z połowy szklanki wody i soku z połówki cytryny. Wypij to jednym haustem.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

skóra podrażniona przy goleniu
katar
olejek pichtowy

Podobne porady

Komentarze (67)

* Pola wymagane

ViiX
02.09.2017
Cytryna zawiera naturalne kwaski cytrynowe, które mają jak najbardziej działanie szkodliwe (w nadmiarze, i spożywane na pusty żołądek). W końcu ktoś wrzucił do sieci uświadamiającą i pomocną treść, więc zamiast się wykłócać, weźcie to sobie do serca, żeby później nie cierpieć.
zaltegocotupisze
03.11.2016
po pierwsze to cytryna własnie jest dobra bo ba odczyn zasadowy co za glupoty pisza
adam
21.09.2016
Bzdury. od 4 lat pije codziennie 5-10 cytryn nie wiem w koncu co to jest grypa angina . czesc moich alergi zostalo usunietych . piasek z nerek zostal wydalony. same tylko pozytywy z cytryna
BCFG
16.04.2016
Spożywanie napojów o odczynie kwasowym? To że cytryna jest kwaśna, nie oznacza, że jest napojem kwasowym - raczej zasadowym...
Lew_Król
08.04.2016
Same brednie. Doucz się lub poczytaj w internecie bo najwyraźniej zaszkodził ci i to na głowę, kwasek cytrynowy z torebki. Na pewno nie sok!
Magda
08.02.2016
Piłam wodę z cytryną przez kilka tygodni i przestałam. Zaczęły mi się łuszczyć paznokcie. Nie piję i jest ok.
Miguel77
29.01.2016
Cytryna ma odczyn kwaśny ale nie jest przyczyną zgagi. W przypadku gdy żołądek jest silnie zakwaszony, zwieracz nie przepuszcza kwasu do gardła. Jeżeli to zakwaszenie jest niższe, zwieracz jest poluzowany, przez co soki "chlapią" do gardła i odczuwamy zgagę. Pijąc cytrynę nie neutralizuje ona soków żołądkowych lecz zakwasza żołądek, przez co zwieracz zaciska się i przestajemy odczuwać zgagę.
errata777
17.08.2015
Ejże, nie wiecie łaskawcy, że cytryna ma odczyn zasadowy?
kasiaosta
14.05.2015
Piję dość często wodę z cytryną ale jak dotąd żadnych skutków nie obserwowałam, latem dodaję też lód albo syrop Paola, samej wody nie lubię.
Nick gazon
28.01.2015
Nie zgadzam się z przedmówcami, że powyższy tekst jest dziełem matoła. Wydaliła go z siebie zwykła idiotka!