Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Zmarszczki > Co przyspiesza starzenie się skóry? 4 rzeczy, na które musisz uważać

Co przyspiesza starzenie się skóry? 4 rzeczy, na które musisz uważać

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Marzenie o młodej, pozbawionej zmarszczek skórze ma każda z nas. Chciałybyśmy cieszyć się nią jak najdłużej, jednak nawet mimo najszczerszych chęci nie zdajemy sobie sprawy z tego, że wiele codziennych czynności przyczynia się do jej starzenia. Każda z nas wie, że toksyny znajdujące się w środowisku, dym papierosowy, czy ekspozycja na światło słoneczne przyspieszają starzenie się skóry. Istnieją jednak inne, pozornie nieszkodliwe czynniki, na które na co dzień nie zwracamy uwagi, a które przyspieszają proces starzenia się skóry. Zamiast wydawać setki złotych na kolejne kremy przeciwzmarszczkowe dowiedz się, na co uważać i co wyeliminować, by cieszyć się młodym wyglądem na dłużej.
1
czynniki przyspieszające starzenie się skóry - krok 1
Zbyt dużo cukru w diecie

Ilość codziennie spożywanego cukru ma większe znaczenie, niż twoja waga i stan zdrowia. Okazuje się, że cukier jest jednym z największych wrogów młodo wyglądającej skóry. Wytłumaczenie tego zdumiewającego faktu leży w sposobie, w jaki nasz organizm metabolizuje cukier. Reakcja między cukrem, a białkiem w procesie zwanym glikacją jest głównym czynnikiem przyspieszającym proces starzenia się skóry. Glikacja ma miejsce w wewnętrznych warstwach skóry, gdzie cukier i kolagen łączą się, sprawiając, że włókna kolagenu stają się bardziej sztywne. Skutkuje to utratą elastyczności skóry – staje się ona wiotka i bardziej podatna na powstawanie zmarszczek.

Proces glikacji nasila również negatywny wpływ promieniowania UV na skórę, zwiększając stres oksydacyjny (na skutek nadmiernej ilości wolnych rodników) i przyczyniając się do przedwczesnego starzenia.

Istnieje kilka kroków, które można przedsięwziąć, żeby zminimalizować ten efekt. Po pierwsze musimy znacząco zredukować ilość cukru w naszej diecie. Jednocześnie zwiększmy ilość spożywanej dziennie witaminy C. To składnik niezbędny do produkcji kolagenu i pierwszy krok w profilaktyce starzenia się skóry.
2
Przesiadywanie przed ekranem monitora

Jest dużo spekulacji na temat szkodliwości promieniowania emitowanego przez ekrany komputerów i laptopów, ale zdania na ten temat są podzielone. Jest jednak związek między korzystaniem z komputera, a starzeniem się skóry. Przesiadywanie przed ekranem monitora wymaga od nas napinania mięśni dookoła oczu i przyczynia się do powstawania kurzych łapek. W przypadku telefonów komórkowych i iPadów sytuacja jest jeszcze gorsza.

Rozwiązaniem tego problemu jest spędzanie mniejszej ilości czasu przed monitorem lub powiększenie czcionki na ekranie.
3
Niewłaściwe nakładanie eyelinera

Eyeliner to jedno z najpotężniejszych narzędzi w makijażu. Jednak nieodpowiednio nakładany może wyrządzić więcej szkody, niż pożytku. Zbyt ostry pędzelek eyelinera lub naciąganie powiek podczas jego aplikacji są nawykami, które mogą przyczynić się do powstawania zmarszczek wokół oczu. Najlepiej używać eyelinerów sypkich lub w kremie.
4
Jazda samochodem

Badania dowodzą, że u kobiet więcej zmarszczek i przebarwień powstaje po lewej stronie twarzy. Powód tego jest banalnie prosty – prowadzenie samochodu. Lewa strona twarzy jest wówczas bardziej nastawiona na działanie promieni UV, skutkiem czego jest jej wcześniejsze starzenie. Jak się przed tym ochronić? Najlepszy sposób to stosowanie kremów z filtrem SPF 30. Im szybciej zaczniesz to robić, tym lepiej.
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Gabinety kosmetyczne kuszą rozmaitością odmładzających zabiegów, ale my nie zawsze mamy czas, pieniądze lub ochotę, by...
Odmładzanie skóry twarzy - domowe sposoby
Gabinety kosmetyczne kuszą rozmaitością odmładzających...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt