frytki z brukwi

Jak zrobić frytki z brukwi?

ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl
frytki z brukwi
1 z 5
Smakują podobnie do zwykłych frytek, ale są znacznie mniej tłuste i kaloryczne. Brukiew ma o połowę mniej kalorii i węglowodanów, niż ziemniak. Ma zbliżony do niego, słodkawy smak i tak samo jak on zawiera skrobię. Dlatego warzywo to jest idealnym kandydatem do przyrządzenia dietetycznych, zdrowych i chrupiących frytek. To jedynie 65 kcal na porcję wielkości 1 szklanki.
P

2 średniej wielkości brukwie, oliwa z oliwek, 1 łyżka chili, świeżo zmielony pieprz i sól

1
frytki z brukwi - krok 1
Ustaw piekarnik na wysoką temperaturę. Dużą blachę do pieczenia wyłóż folią aluminiową.
Pokrojoną na kształt frytek brukiew ułóż na folii w jednej warstwie i skrop oliwą z oliwek. Przemieszaj frytki palcami, żeby równomiernie pokryć je oliwą.
2
frytki z brukwi - krok 2
Dopraw je chili i ponownie przemieszaj. Ułóż w jednej warstwie. Posyp z wierzchu solą i pieprzem.
3
frytki z brukwi - krok 3
Piecz frytki przez 15-20 minut lub do czasu, aż ich krawędzie przyrumienią się i staną się chrupiące. Pamiętaj, żeby na kilka minut przed upływem czasu pieczenia upewnić się, że frytki się nie przypalają.
4
frytki z brukwi - krok 4
Wyjmij blachę z piekarnika i wysyp frytki na papierowy ręcznik. Wchłonie od nadmiar tłuszczu. W razie potrzeby dodatkowo dopraw je solą i pieprzem.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane