leczenie czyraków

Jak leczyć czyraki?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
leczenie czyraków
1 z 8
Czyraki powstają na skutek zakażenia skóry i wypełniania się zakażonego miejsca ropą. Przyczyną ich występowania może być zapalenie mieszków włosowych lub zatkane gruczoły potowe. Mogą być one także wywołane przez zakażenie bakteryjne. Poniżej znajdziesz kilka naturalnych sposobów leczenia czyraków.
1
kurkuma
Bardzo dobrym środkiem jest kurkuma. Możesz ją pić wymieszaną z mlekiem lub stosować zewnętrznie. Wymieszaj kurkumę z wodą, by powstała dość gęsta papka, mieszankę nałóż bezpośrednio na czyraka, pomoże ci ona zmniejszyć ilość ropy. Mieszankę możesz nakładać trzy razy dziennie.
2
miodla indyjska
Innym skutecznym środkiem na czyraki jest miodla indyjska (Azadirachta India). Sproszkowane liście tej rośliny kupisz w internecie (np. tutaj). Rozcieńcz proszek odrobiną wody, a powstałą pastę nakładaj bezpośrednio na czyraki.
3
nasiona kminku
W walce z czyrakami pomocne są także nasiona kminku. Sproszkowane nasiona namocz w gorącej wodzie, mieszankę nakładaj cztery razy dziennie na bolesne miejsce. Już pierwszego dnia zniknie obrzęk, czyrak stanie się miękki i ból zmaleje lub całkowicie zniknie.
4
epsom salt
Kolejnym środkiem na czyraki jest siarczan magnezu znany także jako sól Epsom (do kupienia tutaj). Można go stosować bezpośrednio lub po rozcieńczeniu z wodą.
5
cebula
Ropę z czyraka usuniesz przy pomocy cebuli. Zainfekowane miejsce smaruj sokiem z cebuli 3-4 razy dziennie. Możesz także przyłożyć na czyraka podgrzany plaster surowej cebuli.
6
ciepły ręcznik
Na opuchnięte miejsce stosuj ciepłe okłady, ciepło pomoże usunąć ropę. Możesz podgrzać np. ręcznik czy ściereczkę. Po usunięciu ropy zainfekowane miejsce posmaruj kremem antybakteryjnym.
7
olejek z drzewa herbacianego
Na czyraki możesz także zaaplikować olejek z drzewa herbacianego. Przed zastosowaniem olejku przemyj zainfekowane miejsce. Nie pij olejku.
?

Wskazówki

  • Naturalne sposoby leczenia czyraków mogą być skuteczne dopiero po jakimś czasie, więc jeżeli nie zadziałają pierwszego dnia, nie zniechęcaj się.
  • Nie stosuj wszystkich sposobów naraz, wypróbuj najpierw jeden, jeżeli okaże się nieskuteczny przejdź do następnego.
  • Jeżeli problem nie znika lub często nawraca, wypróbuj srebro koloidalne (do kupienia tutaj). Stosowane w postaci okładów pomaga w walce nie tylko z czyrakami, ale również innymi infekcjami skórnymi.
  • Jeżeli wszystkie sposoby są nieskuteczne lub czyraki notorycznie nawracają, skonsultuj się z lekarzem, który przepisze ci antybiotyki.

Strona 1 z 8

Powiązane porady

płyn na odciski Acerin
Jak leczyć grzybicę paznokci?
pocenie się stóp

Podobne porady

Komentarze (44)

* Pola wymagane

Maria
10.03.2017
prowoślaz korzeń ciepłe oklady i ropa sama zacznie wyciekać
dr OjBoli
06.12.2016
rozpalony do białości pręt żelazny pomaga.... od ręki... tyle, że blizna po pręcie zostaje....
gość
07.11.2016
Bzdura z ciepłymi okładami. Rósł mi czyrak, stosowałam bardzo ciepłe okłady i wyhodowałam tak duży i twardy ropień na czole, że dopiero chirurg pomógł, rozciął czyraka i dał maść antybiotykową do nakładania pod gazą + przylepiec. Stwierdził, że czegoś takiego nie widział, jak on mi urósł taki wielki
czyrak
25.08.2016
Na czyraki najlpsza metoda stanac na glowie i zaklaskac uszami!!!
Barbara
04.07.2016
Na czyraki najlepszy: balsam Szostakowskiego, na gazik i przykleić, zmienić opatrunek rano i wieczorem, po 24 do 48 godzin sprawa załatwiona.
cet
14.06.2016
Na stałe pozbycie się czyraków lekarze wojskowi,a oni maja praktykę,zalecają jednorazowe i uczciwe upicie się wódką.Sprawdziłem to na sobie i działa.Polecam
torebka
13.06.2016
Ja mam swój sposób na czyraki który przekazali mi z domu rodzice i sprawdzony, ziemniak surowy naskrobac nożem i położyć na czyrak ,potem kawałek folii i zawinąć po kilku godzinach powtórzyć ,ziemniak ściąga ropę i czyści. Po kilku razach posypać mąką ziemniaczaną i ładnie zasuszy i po czyraki. Sprawdzone, mąż miał okaleczona rękę przez złapanie zębami psa, wdała się infekcja lekarz zdecydował ciąć i czyścić, nie pozwoliłam iż wiedziałam jaki to ból. Ręka z ropa była jak wałek ale zdecydowałam że będę leczyć ziemniakiem i tak mąż uniknol bólu ,ręka świetnie się leczyła i po kilku dniach był tylko strupek.Pamietalam jak tata pracując na budowie często od skaleczeń robiły mu się ropniaki i mama z ziemniaka robiła mu okłady,polecam
as
27.05.2016
czyraki powoduje gronkowiec a na niego jest nafta do lamp ,można smarować i pic 3-5 kropli na czczo...
franka
10.03.2016
trzeba zacząć od zdrowej diety i oczyszczenia wątroby...no chyba że ktoś jeszcze wierzy w te farmaceutyczne żmije w białych fartuchach!
tom
03.02.2016
A ja nie miałem czyraka już od 30 lat. Fajnie się je wyciskało. Prawdziwa frajda!