ból zęba

Jak domowym sposobem pozbyć się bólu zęba?

Anko77Anko77 - specjalista Tipy.pl
ból zęba
1 z 10
Gdy zaczyna boleć nas ząb, należy natychmiast udać się do stomatologa. Jeśli jest to jednak niemożliwe, zamiast od razu sięgać po silne leki przeciwbólowe, możemy spróbować uśmierzyć ból domowymi sposobami. Należy pamiętać, że efekt nie będzie wieczny i przyniesie tylko chwilową ulgę, zatem nie zastąpi nam to wizyty u lekarza.
1
goździki
Goździki, które są powszechnie znane jako przyprawa, stosowane są również w medycynie. Dzięki swym właściwościom działają antyseptycznie i natychmiast uśmierzają ból. Wystarczy rozgnieść łyżką kilka suszonych goździków , po czym przyłożyć do bolącego zęba. Równie dobrze sprawdza się olejek goździkowy, który można dostać w każdej aptece. Nasączamy nim wacik i przykładamy do bolącego miejsca.
2
alkohol
Kolejnym, wszystkim dobrze znanym sposobem, jest alkohol słynący ze swych znakomitych właściwości przeciwbólowych i odkażających. Kiedy ból stanie się nie do wytrzymania, przepłucz usta alkoholem lub nasącz wacik i przytrzymaj w bolącym miejscu. Lepszych efektów można się spodziewać, jeśli alkohol będzie odpowiednio schłodzony.
3
jodyna
Jodyna to ciemnobrunatny preparat, który odpowiada za niszczenie grzybów, bakterii i różnego rodzaju toksyn. Oprócz tych właściwości posiada również działanie przeciwbólowe. Dlatego sięgnij po jodynę, gdy tylko zaskoczy Cię nagły ból zęba. Niewielką ilością roztworu nasącz wacik i przytrzymaj w bolącym miejscu do całkowitego uśmierzenia bólu.
4
czosnek
Każdy z Was z pewnością słyszał o nadzwyczajnych właściwościach zwykłego czosnku. Stosowany od wieków na kaszel i ból gardła, stanowi również ulgę dla bolącego zęba. Zawiera substancje, które zwalczają bakterie oraz różnego rodzaju infekcje. Wystarczy obrać czosnek i przyłożyć do bolącego miejsca. Jeśli ból nie ustaje, żuj ząbek czosnku przez około 10 minut.
5
szałwia
Kolejnym sposobem jest napar z szałwi stosowany w stanach zapalnych oraz zakażeniach. Dzięki sporej ilości witamin i związków organicznych działa kojąco i uśmierzająco przy bólach zębów o różnym stopniu nasilenia. Gotowy preparat możemy zakupić w aptece lub zrobić samemu zalewając łyżkę suszonych liści szałwii szklanką wrzątku, a następnie trzymając pod przykryciem 15 minut. Naparem należy płukać zęby, jednakże dopiero wtedy, gdy ostygnie.
6
kit pszczeli
Bardzo popularnym i często stosowanym ostatnimi czasy preparatem jest tzw. propolis, czyli kit pszczeli. Możemy zakupić go na targach u znanych pszczelarzy. Ma działanie bakteriobójcze i przeciwgrzybicze. Doskonale radzi sobie z różnego rodzaju bólem, w tym bólem zęba. Gotową nalewką płuczemy jamę ustną lub przykładamy nasączony wacik w miejsce bólu.
7
okład z lodem
Jednym z najpopularniejszych sposobów jest zimny okład z lodem. Przykładając go do bolącego zęba, znieczulamy miejsce bólu. Należy jednak pamiętać, że efekt jest dosyć krótkotrwały.
8
torebka z herbaty
Parząc herbatę nie wyrzucaj torebki! Należy ją przyłożyć i lekko przycisnąć w miejscu bólu. Herbata zawiera duże ilości kwasu taninowego, który łagodzi i uśmierza dolegliwości.
9
cytryna
Kolejnym sposobem jest cytryna. Wystarczy, że potrzemy nią bolący ząb i ból powinien zniknąć.
!

Uwaga!
* Pamiętaj, że żaden z powyższych sposobów nie zastąpi wizyty u stomatologa!

Strona 1 z 10

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane