Kaski Burton

Jaki kask na snowboard?

KoalaKoala - specjalista Tipy.pl
Coraz więcej narciarzy i snowboardzistów używa kasków. W przypadku uderzenia kaski minimalizują ewentualne obrażenia oraz urazy głowy. Szczególnie kiedy jeździmy po skalnych i lesistych terenach, kask może niejednokrotnie uratować nam życie. Co więcej, zwróćmy uwagę na to, że wszyscy najlepsi narciarze i snowboardziści jeżdżą wyłącznie w kaskach.
1
Kaski
Standardy bezpieczeństwa

Kupując kask na snowboard czy narty musimy zwrócić uwagę czy posiada on certyfikaty bezpieczeństwa CE, FISI 1077 lub ASTM 2040. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że wybrany przez nas kask spełnia standardy amortyzacji wstrząsów, twardości i innych parametrów. Taki kask znajdziemy w profesjonalnych stacjonarnych lub internetowych sklepach sportowych (porównaj je na Ceneo).

2
Kaski - moda

Każdego roku na rynku pojawiają się kaski coraz to lżejsze, wytrzymalsze oraz dostosowane do najnowszych wymogów mody. Obecnie kask nie służy już tylko i wyłącznie jako zabezpieczenie przed ewentualnym urazem głowy, ale również jako gadżet godny pozazdroszczenia. Nowe kaski idealnie pasują do ubrań, mają oryginalne niepowtarzalne wzory, niektóre nawet posiadają wbudowane słuchawki do odsłuchiwania muzyki.

3
Kask - jak dobrać rozmiar?

Bardzo ważnym aspektem przy kupowaniu kasku jest dobór odpowiedniego rozmiaru kasku do rozmiaru i kształtu głowy. Kask na snowboard czy na narty powinien zapewniać nam bezpieczeństwo przy jednoczesnym poczuciu komfortu.

1. Rozmiar kasku powinien być dopasowany do obwodu głowy, który należy uprzednio zmierzyć centymetrem (mierzymy głowę na wysokości czoła).

2. Kask powinien dokładnie przylegać na całym obwodzie do powierzchni naszej głowy. Przednia krawędź kasku powinna znajdować się na wysokości brwi. Tylna krawędź natomiast usytuowana powinna być jak najwyżej. Upewnij się, że tylna krawędź kasku nie dotyka twojej szyi.

3. Oprócz rozmiarów kasków istnieją różne ich kształty. Możemy dobrać odpowiedni kask do każdego rodzaju głowy czy to owalnej czy okrągłej. Wybór rodzai kasków jest ogromny zatem decydując się na zakup musimy mieć pewność, że idealnie pasuje on do typu, kształtu i rozmiaru naszej głowy.

4
Kask snowboardowy
Kupujemy kask dziecku

Bardzo często kupujemy dla naszych dzieci rzeczy za duże, które będą mogły posłużyć im jeszcze parę lat. Pamiętajmy jednak, że kask ma służyć ochronie naszego dziecka. Aby spełniał on swoją funkcję jego rozmiar powinien być idealnie dopasowany do wielkości głowy. Jeżdżenie w zbyt luźnym kasku może zakończyć się tragicznie.

Kaski dla dzieci powinny być lekkie, kolorowe - rzucające się w oczy, łatwe do założenia, a co najważniejsze ciepłe i chroniące optymalnie całą powierzchnię głowy.

Nie należy montować dodatkowej ochrony tzw. „szczęki” lub używać kasków integracyjnych (ze stałą ochroną szczęki). Jest to kolejnym zagrożeniem dla początkującego narciarza (snowboardzisty), ze względu na fakt ograniczenia widoczności a także niebezpieczeństwo dodatkowych obrażeń podczas upadku w przód.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

upadek na snowboardzie
wiązania snowboardowe
odzież na narty i snowboard

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

miesny jeż
15.05.2012
kask!!!