koci katar

Jak leczyć koci katar?

KotkaKotka - specjalista Tipy.pl
Koci katar wywołany jest najczęściej przez dwa rodzaje wirusów: herpesvirus (FHV-1) oraz calicivirus (FCV). W odpowiednim zdiagnozowaniu tej dolegliwości pomoże ci lekarz weterynarii. Diagnozę może postawić na podstawie objawów lub też może pobrać wymaz z gardła kota i wysłać go do laboratorium. Zapewne zastanawiasz się, jak leczy koci katar? Przeczytaj poniższe wskazówki.
1
Jeśli zauważysz, że twój kot jest chory, musisz niezwłocznie skontaktować się z lekarzem weterynarii i zasięgnąć jego rady.
2
Nie ma lekarstwa na koci katar. Jednakże możesz w tym czasie trzymać swojego ulubieńca w bardziej komfortowych warunkach, zapewniając mu ciepło i lecząc objawy choroby. Lekarz weterynarii może przepisać krople do oczu lub maść na zapalenie spojówek.
3
Owrzodzenie rogówki musi być niezwłocznie zbadane przez lekarza weterynarii, który zleci odpowiednie leczenie.
4
Wydzielinę z oczu i nosa swojego kotka należy często wycierać i przemywać ciepłą wodą z solą fizjologiczną.
5
Ponowne zakażenie bakteryjne może być leczone antybiotykami, które lekarz weterynarii przepisze dla twojego kota.
6
Owrzodzenie jamy ustnej może być bardzo dotkliwe dla twojego kota i spowoduje, że przestanie on jeść. Jeśli więc twój kot przestanie jeść i pić, natychmiast skonsultuj się z weterynarzem. Czasami kot musi być hospitalizowany i specjalnie karmiony, ponieważ owrzodzenie jest tak bolesne, że kot nie będzie mógł nic przełknąć.
7
Odwodnione zwierzęta mogą potrzebować dożylnego podawania płynów. Zwierzęta które zostaną podłączone do kroplówki będą, musiały pozostać w klinice przez dzień lub nawet dwa.
8
Jeśli twój kot stracił zmysł powonienia, nie będzie on zainteresowany żadnym pożywieniem. Zachęć kota do jedzenia. Przygotuj dla niego mocno pachnące potrawy, jak np. sardynki.
9
Trzymaj swojego kota z dala od innych kotów. Koci katar rozprzestrzenia się na drodze bezpośrednich kontaktów zwierząt, poprzez kichanie lub korzystanie z tej samej miski, pościeli czy klatki. Nie bierz na ręce innego chorego kota, możesz w ten sposób przenieść wirusa na swojego pupila.
10
Zaszczep swojego kota. Na rynku obecne są specjalne szczepionki, które zapobiegają zakażeniom wywoływanym przez wirusy które przyczyniają się do powstawania kociego kataru. Porozmawiaj o nich z lekarzem weterynarii.
?

Wskazówki
* Koci katar nazywany jest często kocią grypą.

!

Uwaga!
* Koci katar (kocia grypa), tak jak ludzka grypa jest chorobą zakaźną.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

kocie pazury
Miauczący kot
Pies z paszportem

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

Patrycja
17.02.2017
Kociara mogłabyś podać na siebie namiary. Prosze chce ratować moją kotkę.
Kociara
14.10.2016
Koci katar jest całkowicie uleczalny!!!!! Futrzakowi nalezy podac w zastrzykach oxytocini z domieszką innego medykamentu- nazwy nie pamietam. Po 12 godz. Po podaniu leku kociaki wyglądają jakby nic nigdy im nie dolegało. 2 zastrzyk należy podać po 48 godz. Od pierwszego.
koci fan
22.09.2016
Podaj kotu antybiotyk unidox - jedną tabletkę, po 3 dniach kot będzie zdrowy, sprawdzone, tani lek, a uratował niejednemu kotu życie.
Joanna
19.02.2016
Mój kot z powodu kociego kataru był kilka razy faszerowany zastrzykami, jakieś antybiotyki, nic nie pomogło, po dłuższym czasie częstego kichania z jednego z otworów nosowych zaczęła mu wystawać tkanka, podobno koci katar robi papkę z płuc czy oskrzeli i to kawałek tego wyleciał... kotek nic nie chciał jeść, próbowaliśmy go karmić pipetką (mleko, plus mleko wymieszane z Shibą na zupkę) nic to nie dało, kotek chudł i odszedł wczoraj, miał 9 lat...
asia1982
12.03.2015
witam mój kotek zachorował na koci katar podaje mu antybiotyk ale poprawy niema meczy sie kichaniem cały sie slini proszę pomózcie co ja mam zrobic wetrynarz mówi ze przejdzie
viola
26.02.2015
Panie Adamie (wpis o 1/3 tabletki sinupretu), czy moge prosic o jakiś kontakt ? Moja kotka ma niecałe 4 miesiące i jest cierpi prawdopodobnie na chroniczny koci katar. Przyjęła już dwa antybiotyki, ale nie pomaga. Lekarze rozkładaja ręce i mówią, że nic nie da się zrobić. Po prostu co jakis czas będzie musiała brać antybiotyk i dodatkowo bioimmunex. Ile lat miał Pana kot w chwili przyjęcia sinupretu?
adam
28.01.2015
Czytam i od razu coś mi tu nie gra: "Ponowne zakażenie bakteryjne może być leczone antybiotykami, które lekarz weterynarii przepisze dla twojego kota" - przecież koci katar spowodowany jest dwoma wirusami, więc po co weterynarze dodatkowo osłabiają nam zwierzaki antybiotykami?
Ja ze swoim kotem chodziłem od jednego weterynarza do drugiego. Każdy oczywiście szpikował go drogimi antybiotykami, które oczywiście nic nie pomagały. Przejrzałem na oczy jak się okazało, że jeden z antybiotyków, które miałem kotu podawać w tabletkach, był zwykłym ludzkim lekiem, a nie jakimś wyszukanym kocim specjałem.
Skoro tak, a nie miałem już nic do stracenia, zważyłem kota i zacząłem mu podawać 3x dziennie 1/3 tabletki sinupretu i pól rutinacei. Cztery dni i po katarze. Z sinupretem o tyle ciekawie, że w ciągu godziny od podania, wszystko co kot miał w nosie wychodziło mu samo. Zwisały mu po prostu wielkie gile. Dopilnowalem tylko, żeby tego ponownie nie zlizywał i nie zjadał. I tak wyleczyłem niewyleczalne. A te wszystkie wizyty u weterynarzy, zastrzyki, tabletki i oczywiście rewizyty kontrolne i kolejne tabletki... moim zdaniem nastawione są na wyłudzanie od ludzi kasy.
ewa
06.05.2013
Jedyny ratunek na koci katar to oksyteracyklina. Koty zdychają na tą chorobę i leczenie jest dość długie
Jacus
21.02.2011
Z kotem należy iść do weterynarza. Nie ma domowych sposobów na koci katar.
laza96
19.02.2011
mój kot mial spuchniete oko pojechalismy do weterynarza i dal 2 zastrzyki (po zapachu to jakies antybiotyki). Okonie jest juz spuchniete kot ma wszystkie zmysly tylko swedzą go uszka i smarka katarem i nie wiem jak pozbyc sie tego kataru do weterynarza bede jechal prawdopodobnie w poniedzialek i chcialbym cos o tym wiedziec