aniołek na choinkę

Jak zrobić aniołka na choinkę z materiału?

angel11 - specjalista Tipy.pl
aniołek na choinkę
1 z 5
Dawno, dawno temu… A zresztą wcale nie tak dawno, bo raptem jedno czy dwa pokolenia wstecz, robienie choinkowych ozdób było nie tylko zabawą, ale także koniecznością. Choć w sklepach można było już kupić przeróżne bombki czy gwiazdy, nie było takiego wyboru ozdób jak teraz. No i nie każdy mógł sobie na ich zakup pozwolić. Gospodynie wraz z dziećmi robiły piękne ozdoby z tego, co miały pod ręką. Niektórzy może pamiętają aniołki z kawałka białej bibuły i orzecha włoskiego. Ten tutaj nieco je przypomina, tyle tylko, że zamiast białej bibuły użyto kawałka materiału, a orzech został zastąpiony przez styropianową kulkę.
P

kwadratowy kawałek białego materiału o wymiarach 40 cm x 40 cm, styropianowa kulka, sznurek lub włóczka, tektura (na skrzydła), ołówek, nożyczki, igła i nitka (lub pistolet z klejem na gorąco), maszyna do szycia (opcjonalnie), nożyczki zygzakowe do materiału (opcjonalnie)

1
Jeśli masz maszynę do szycia, obszyj brzegi materiału owerlokiem. Inny pomysł to ozdobienie brzegów zygzakiem przy pomocy odpowiednich nożyczek. Możesz też pozostawić materiał taki jak jest i odrobinę go postrzępić - to również ma swój urok. Umieść styropianową kulę w środku materiału i owiń ją nim. Zwiąż materiał kawałkiem sznurka. W ten sposób powstała głowa i szata anioła. Potnij włóczkę lub sznurek i zrób anielskie włosy. Przyszyj je lub przyklej.
2
Wydrukuj w formacie A4 i wytnij szablon znajdujący się na ilustracji obok. Odrysuj skrzydła na tekturze, po czym wytnij je.
3
Przyszyj lub przyklej tekturowe skrzydła do szaty anioła. Przywiąż do główki anioła sznurek lub włóczkę. W tym momencie ozdoba jest już gotowa do powieszenia na choince.
4
Jeśli chcesz dać taką ozdobę komuś w prezencie, możesz jeszcze przywiązać do aniołka bilecik z miłą wiadomością.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Składanie serwetek na święta - choinki
Poduszka z reniferem
ośnieżone lampiony - na Boże Narodzenie

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane